Prace na kolei na Euro 2012 - będzie szybciej?
Według wytycznych piłkarskiej centrali, podróż między miastami organizującymi EURO nie może trwać dłużej niż cztery godziny. Dzisiaj jest to nierealne. Podróż z Wrocławia do Warszawy trwa ponad 5 godzin, a ze stolicy do Gdańska 4 godziny 55 minut. Niewiele krócej jedzie się z Gdańska do Poznania - 4 godziny 27 minut. Po remontach czas podróży ma ulec znacznemu skróceniu.
Jedynym sposobem na poprawę polskich kolei są ekspresowe remonty tras. Na to nie potrzeba długotrwałych przetargów, jak w przypadku inwestycji kolejowych. To ma pozwolić na szybkie rozpoczęcie prac, tak żeby do 2012 roku najważniejsze trasy spełniały wymogi UEFA. PKP chce wydać na ten cel 550 milionów złotych. Wiadomo, że kolej może liczyć na pomoc z rezerwy budżetowej w wysokości 200 milionów złotych.
Więcej w "Dzienniku Gazecie Prawnej".
-
Co Kaczyński zrobi po marszu 4 czerwca? Frasyniuk o możliwym "nokautującym ciosie"
-
Chińczycy strącili najbogatszego człowieka świata. To zły prognostyk dla gospodarki
-
"Roszczeniowe zetki" rozwścieczyły pracodawców. "Rozwydrzone dzieci, które nie dorosły do pracy"
-
Prezydent "jest klaunem ośmieszającym społeczeństwo". Orędzie nie poprawiło jego wizerunku
-
Nowa "wrzutka wyborcza" PiS z emeryturami. Ekspertka odsłania kulisy. "W strachu przed strajkami"
- Startuje cross-border.pl - KIG i Amazon pilotują eksport polskich MŚP
- "Niemiecki geniusz" w serialu, czyli (znowu) o aktorze w kryzysie
- Franciszek po operacji. Nowe informacje o stanie zdrowia papieża
- "Nie wiedzieli, co kradli". Z pociągu zniknęły cztery skrzynie z amerykańską amunicją, która miała trafić do Ukrainy
- Kolejny "występ" Adama Glapińskiego. Jak co miesiąc. O czym mówił szef NBP?