"Itaka źle traktuje klientów". Blisko 3 mln kary
Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiK powiedziała, że karę nałożono między innymi za odmowę prawa do odszkodowania za loty opóźnione nawet o kilka godzin. Klient nie miał prawa domagać się rekompensaty za opóźnienia rozpoczęcia imprezy turystycznej, które były krótsze niż 12 godzin. Klienci biura Itaka nie mogli też liczyć na zwrot pieniędzy za niezrealizowane punkty programu wycieczki, na przykład wycieczki fakultatywne.
W umowach dawanych klientom do podpisania kontrolerzy UOKiK znaleźli aż sześć zapisów wpisanych do rejestru klauzul niedozwolonych. Są to klauzule, które zostały wcześniej uznane przez sąd za niedozwolone. Co istotne, podpisanie umowy zawierającej taką klauzulę nie zobowiązuje klienta do jej przestrzegania, ale wiele osób o tym nie wie i daje się nabrać nieuczciwym przedsiębiorcom.
Decyzja UOKiK nie jest prawomocna, a przedsiębiorca może się od niej odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
-
"Kto tyka Konfederacji ten znika"? Nowy sondaż Ipsos dla TOK FM i OKO.press
-
Mateusz ma 16 lat i nazywają go "agentem Putina". "Rówieśnicy grożą, że połamią mu nogi"
-
Orgia księży w Dąbrowie Górniczej. "Nie da się przejść obojętnie". Prezydent miasta zawiesza współpracę z diecezją
-
Świat opanowała nowa epidemia. Wywołał ją wirus wysokiej inflacji i kryzysu kosztów życia
-
Katastrofa w seminariach i "ciemna noc" Kościoła. "Stworzono w nim eldorado dla przestępców"
- "Pudełko na buty" w centrum Warszawy skrywa nie jeden sekret. "Odpowiedź na instagramerskie potrzeby"
- Co dalej w Polsce z węglem? "Możemy być zieloną wyspą, nie brunatną plamą na mapie Europy"
- "Jesteśmy zakładnikami pornograficznej polityki". Symetryści o stanie gry przed wyborami i relacjach z Ukrainą
- Dwie strzelaniny w Rotterdamie. Policja: Liczne ofiary śmiertelne
- TVP płynnie przechodzi od reparacji do antysemityzmu. "Narcystyczna wizja historii"