Raport MAK gani 36. Pułk i zaleca zmiany w przepisach [TŁUMACZENIE]
4. Zalecenia odnośnie Bezpieczeństwa
4.1. Zalecenia przekazane w trakcie śledztwa dowódcy specjalnego regimentu Sił Powietrznych Polski:
4.1.1 Rozwinąć i zastosować procedury ciągłego treningu na symulatorach dla załóg samolotów Tu-154M, włącznie z testami potwierdzania minimalnych wymaganych warunków pogodowych, treningiem różnego rodzaju podejść, a także treningu lotów w sytuacjach awaryjnych, z naciskiem na reakcję załogi na ostrzeżenia TAWS;
4.1.2 Rozwinąć i zastosować Standardowe Procedury Bezpieczeństwa dla załóg Tu-154M, z naciskiem na współdziałanie załogi:
- W czasie podejścia nieprecyzyjnego, w zakresie monitorowania wysokości przy użyciu instrumentów pokładowych i odległości od pasa startowego;
- Stosowanie funkcji autopilota;
- Naprawianie problemów na wysokościomierzu radiowym, w zależności od rodzaju podejścia;
4.1.3 Rozważyć w czasie wysyłania lotów potrzebę zebrania wszystkich informacji pogodowych, nawigacyjnych i innych dla ustalonej trasy lotu, a także lądowisk docelowych i alternatywnych, szczególnie w czasie lotów na lądowiska nie wymienione w zbiorze informacji AIP kraju lądowania docelowego.
4.2. Państwa: Powinny rozważyć możliwość poprawek w narodowych przepisach, mających zakazać obecności osób nie biorących udziału w pilotowaniu samolotu w kokpicie, a także zakres odpowiedzialności w wypadku złamania przepisów
4.3 Państwa: Powinny rozważyć możliwość poprawek w narodowych przepisach odnośnie tego, że każdy lot musi być wykonywany zgodnie z zasadami określonymi w przepisach Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego i aneksach i innych dokumentów odnoszących się do nich, włącznie z zasadami treningu załóg, przygotowaniem samolotów, a także aspektami zabezpieczenia załogi i pasażerów i odpowiedzialności przewoźnika.
4.4 Państwa: Powinny rozważyć możliwość poprawek w narodowych przepisach włącznie z lotami technicznymi (próbnymi) mających na celu bezpieczeństwo lotów międzynarodowych w korytarzach powietrznych i na lądowiska nie otwarte dla regularnego, międzynarodowego ruchu lotniczego.
4.5 Ministerstwo Obrony Rzeczpospolitej Polskiej i Ministerstwo Obrony Federacji Rosyjskiej: podjąć kroki by wzmocnić rolę i wydajność kontroli państwowej nad bezpieczeństwem lotów w lotach państwowych i wyeliminowanie niedociągnięć wspomnianych w raporcie.
-
Chińczycy strącili najbogatszego człowieka świata. To zły prognostyk dla gospodarki
-
"Roszczeniowe zetki" rozwścieczyły pracodawców. "Rozwydrzone dzieci, które nie dorosły do pracy"
-
Nowa "wrzutka wyborcza" PiS z emeryturami. Ekspertka odsłania kulisy. "W strachu przed strajkami"
-
Co z kontrofensywą Ukrainy po wysadzeniu zapory? Gen. Bieniek wskazuje opcje i mówi o "wściekłości Putina"
-
Co Kaczyński zrobi po marszu 4 czerwca? Frasyniuk o możliwym "nokautującym ciosie"
- "Nie wiedzieli, co kradli". Z pociągu zniknęły cztery skrzynie z amerykańską amunicją, która miała trafić do Ukrainy
- Kolejny "występ" Adama Glapińskiego. Jak co miesiąc. O czym mówił szef NBP?
- Rząd chwali się porozumieniem z NSZZ "Solidarność". Kaczyński: Droga do emerytur stażowych została otwarta
- Iga Świątek wygrała z Cori "Coco" Gauff. Polka już w półfinale French Open
- Ukraina walczy i już się odbudowuje. Na jakie sektory gospodarki postawi? I jaka będzie w tym rola Polski? [ROZUMIEĆ UKRAINĘ]