Raport MAK gani 36. Pułk i zaleca zmiany w przepisach [TŁUMACZENIE]
4. Zalecenia odnośnie Bezpieczeństwa
4.1. Zalecenia przekazane w trakcie śledztwa dowódcy specjalnego regimentu Sił Powietrznych Polski:
4.1.1 Rozwinąć i zastosować procedury ciągłego treningu na symulatorach dla załóg samolotów Tu-154M, włącznie z testami potwierdzania minimalnych wymaganych warunków pogodowych, treningiem różnego rodzaju podejść, a także treningu lotów w sytuacjach awaryjnych, z naciskiem na reakcję załogi na ostrzeżenia TAWS;
4.1.2 Rozwinąć i zastosować Standardowe Procedury Bezpieczeństwa dla załóg Tu-154M, z naciskiem na współdziałanie załogi:
- W czasie podejścia nieprecyzyjnego, w zakresie monitorowania wysokości przy użyciu instrumentów pokładowych i odległości od pasa startowego;
- Stosowanie funkcji autopilota;
- Naprawianie problemów na wysokościomierzu radiowym, w zależności od rodzaju podejścia;
4.1.3 Rozważyć w czasie wysyłania lotów potrzebę zebrania wszystkich informacji pogodowych, nawigacyjnych i innych dla ustalonej trasy lotu, a także lądowisk docelowych i alternatywnych, szczególnie w czasie lotów na lądowiska nie wymienione w zbiorze informacji AIP kraju lądowania docelowego.
4.2. Państwa: Powinny rozważyć możliwość poprawek w narodowych przepisach, mających zakazać obecności osób nie biorących udziału w pilotowaniu samolotu w kokpicie, a także zakres odpowiedzialności w wypadku złamania przepisów
4.3 Państwa: Powinny rozważyć możliwość poprawek w narodowych przepisach odnośnie tego, że każdy lot musi być wykonywany zgodnie z zasadami określonymi w przepisach Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego i aneksach i innych dokumentów odnoszących się do nich, włącznie z zasadami treningu załóg, przygotowaniem samolotów, a także aspektami zabezpieczenia załogi i pasażerów i odpowiedzialności przewoźnika.
4.4 Państwa: Powinny rozważyć możliwość poprawek w narodowych przepisach włącznie z lotami technicznymi (próbnymi) mających na celu bezpieczeństwo lotów międzynarodowych w korytarzach powietrznych i na lądowiska nie otwarte dla regularnego, międzynarodowego ruchu lotniczego.
4.5 Ministerstwo Obrony Rzeczpospolitej Polskiej i Ministerstwo Obrony Federacji Rosyjskiej: podjąć kroki by wzmocnić rolę i wydajność kontroli państwowej nad bezpieczeństwem lotów w lotach państwowych i wyeliminowanie niedociągnięć wspomnianych w raporcie.
DOSTĘP PREMIUM
- Jerzy Skolimowski o nominacji do Oscara dla "IO": Cieszę się, ale jestem na przegranej pozycji
- "Radek poszedł trochę za daleko. Musi uważać na robienie skrótów myślowych"
- "PiS schyli się po każdy głos. Idą jak taran". Tymczasem u przeciwników dominuje "ego liderów"
- Hospicjum to szansa
- "Ktoś może popełnić samobójstwo". Przemoc i wyzwiska u rzecznika przedsiębiorców bez reakcji. "Chcą samosądu, jak na Lisie"
- Donald Trump powróci na Facebooka nie "ze względu na demokratyczne wartości, a z pobudek czysto biznesowych"
- Ukraina szykuje się do ofensywy? "Administracja USA uważa, że Ukraina jest w stanie wygrać"
- "Zidiocenie z antypisizmu", czyli komu wszystko kojarzy się z jednym
- Turcja blokuje Szwecji drogę do NATO i nie odpuści. "To dla Erdogana wymarzona sytuacja"
- NASA: Tej nocy planetoida przeleci bardzo blisko Ziemi