USA: media milczą o polskiej odpowiedzi na raport MAK

W Stanach Zjednoczonych polska odpowiedź na raport MAK-u przeszła bez echa. Nie informowały o niej ani stacje telewizyjne, ani radiowe. O zarzutach pod adresem rosyjskich kontrolerów lotu napisała tylko jedna znacząca gazeta.

Amerykańskie stacje telewizyjne informowały wczoraj głównie o zarzutach pod adresem byłego dyktatora Haiti Jeana-Clauda Duvaliera, o sytuacji w Tunezji, wizycie prezydenta Chin oraz sprawach wewnętrznych. Nawet newsowe sieci kablowe, takie jak CNN czy Fox News, nie odnotowały uwag strony polskiej do raportu MAK. Podobnie zachowały się stacje radiowe.

Dziennik New York Times poświęcił całej sprawie jeden akapit, cytując fragment depeszy agencji Associated Press. Obszerniejszy artykuł na temat odpowiedzialności rosyjskich kontrolerów lotu zamieścił jedynie Wall Street Journal. Warszawski korespondent tej gazety zwrócił uwagę na narastający konflikt polsko-rosyjski, dotyczący odpowiedzialności za tragedię w Smoleńsku. Zauważył również, że rząd Donalda Tuska znalazł się pod narastającą presją ze strony Prawa i Sprawiedliwości za to, że był zbyt miękki wobec Rosji.

DOSTĘP PREMIUM