Japonia na Facebooku, Twitterze, CouchSurfingu

CouchSurfing nawołuje do udostępnienia mieszkań poszkodowanym po tsunami. Sytuację w Japonii żywo komentują użytkownicy Twittera i Facebooka.

Popularny serwis społecznościowy CouchSurfing namawia użytkowników do udostępnienia mieszkań Japończykom poszkodowanym po trzęsieniu ziemi i fali tsunami.

Wydarzenia w Japonii komentują użytkownicy Twittera. Bohaterem stał się rzecznik rządu Yukio Edano, prawa ręka premiera Naoto Kan. Co kilka godzin pojawia się w telewizji w niebieskim kombinezonie, opowiadając o aktualnej sytuacji w kraju. Użytkownicy martwią się, że w ogóle nie kładzie się spać, porównują go do Jacka Bauera, bohatera serialu "24 godziny". Bauer też pracował całą dobę, musiał zapobiec atakom na USA.

Na wydarzenia w Japonii błyskawicznie zareagował Facebook . W miarę, jak informacje o tragicznym trzęsieniu ziemi i tsunami w Japonii rozprzestrzeniały się po świecie, użytkownicy Facebooka zmieniali swoje statusy. Portal społecznościowy udostępnił wideo pokazujące rozprzestrzenianie się wiadomości w cyberprzestrzeni - informuje BBC.

Po raz pierwszy Facebook monitorował zmiany statusów użytkowników w czasie i przestrzeni. Portal zebrał dane o 4,5 milionach zmian statusów u 3,8 milionów użytkowników, śledząc użycie słów "Japonia", "trzęsienie ziemi" i "tsunami". Wideo pokazuje, jak w poszczególnych regionach świata użytkownicy zawierali kluczowe słowa w swoim statusie.

Tsunami w Japonii. Te same miejsca ''przed'' i ''po'' [ZDJĘCIA SATELITARNE] >>

DOSTĘP PREMIUM