Kampania wyborcza była męska
Emilia Rekosz z Instytutu Spraw Publicznych przeanalizowała bezpłatne spoty wyborcze ostatniej kampanii emitowane w telewizji publicznej. Kandydatek było w nich znacznie mniej - 81 (kandydatów 219). W dodatku miały mniej czasu na wypowiedź - średnio każda kobieta miała 80 sekund, a mężczyzna 156 sekund. Kobiety częściej pojawiały się też w spotach telewizji regionalnych niż krajowych. W spotach PO o zasięgu ogólnopolskim nie zabrała głosu ani jedna kandydatka!
Główną postacią spotów był mężczyzna, najczęściej lider. Jeśli o programie czy celach partii mówił lektor, to zawsze był to męski głos. - Ta kampania, tak jak poprzednie, była bardziej skoncentrowana na mężczyznach. Dla kobiet to krzywdzące, ale mam wrażenie, że mężczyźni nie do końca zdają sobie z tego sprawę - mówi "Gazecie" autorka raportu.
-
Kto stoi za atakiem dronów na Moskwę? Trzy możliwe wersje. "Każda fatalna dla Rosji"
-
"Lex Tusk" to "chamówa na wygrywanie wyborów" i "sanacja 2.0". Czy komisja stanie się memem?
-
"Mężczyźni trzymali ją za włosy i gwałcili, a matka patrzyła. Czasem się uśmiechała". Dramat małych uchodźców z Ukrainy
-
W co gra Ukraina ws. kontrofensywy? "Być może za dużo się spodziewamy"
-
Rzecznik PiS o wpisie Tomasza Lisa: Hejt, agresja i pogarda
- Wyniki Lotto 30.05.2023, wtorek [Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Kaskada, Mini Lotto, Ekstra Pensja, Ekstra Premia]
- "Nie ma lex anty-Tusk, jest lex anty-Putin". Czarnek: Tusk sam się w to wkomponowuje
- Rotnicka komentuje zapowiedź startu Giertycha do Senatu. "Nie wiem co nim kierowało, nie jestem psychologiem"
- Prof. Pyrć odchodzi z Narodowej Rady Rozwoju. To protest przeciwko decyzji Andrzeja Dudy ws. "lex Tusk"
- Cień Rosji w tle wielkiej fuzji Orlenu z Lotosem? "W tej transakcji jest wiele znaków zapytania"