Upadek OLT Express: Zwrot pieniędzy w kilka tygodni

Kilka tygodni będzie trwał zwrot pieniędzy za niewykorzystane bilety linii OLT Express. Przedstawiciele przewoźnika informują, że w pierwszej kolejności pieniądze zwracane są osobom, które miały rezerwacje na koniec lipca i na początek sierpnia.

Przewoźnik zapewnił, że z pasażerami kontaktują się pracownicy call center. Ustalany jest między innymi sposób zwrotu pieniędzy i prawa przysługujące właścicielom biletów.

Przewoźnik nie odpowiedział na pytanie, ilu pasażerom zwrócono już pieniądze. Poinformował jedynie, że pierwsze zwroty rozpoczęły się już w piątek.

Linia OLT Express zawiesiła wszystkie rejsowe loty w ostatni czwartek. Z nieważnymi biletami zostało 130 tysięcy pasażerów. W czwartek w ciągu dnia spółka informowała na swojej stronie internetowej najpierw o zawieszeniu tylko na czwartek swoich połączeń wykonywanych przez samoloty turbośmigłowe typu ATR; potem przekazała, że od czwartku do końca sezonu letniego - 27 października - wstrzymuje wszystkie loty na tego typu samolotach. Dopiero późnym wieczorem przekazała, że zawiesza wszystkie swoje rejsy regularne. Dotyczy to również lotów wykonywanych przez Airbusy.

OLT Express działa od początku kwietnia. Powstał w 2011 roku w wyniku przejęcia przez fundusz kapitałowy Amber Gold większościowych udziałów w dwóch polskich liniach lotniczych: OLT Jetair oraz Yes Airways. OLT Jetair oferowała loty krajowe i zagraniczne przy wykorzystaniu samolotów turbośmigłowych o regionalnym zasięgu. Yes Airways była zaś linią czarterową, wykorzystującą samoloty typu Airbus A320.

DOSTĘP PREMIUM