Polska Fundacja Narodowa opublikowała sprawozdanie. Wydatki znacząco wzrosły, liczba pracowników również

Polska Fundacja Narodowa w ostatniej chwili opublikowała sprawozdanie z działalności w 2018 roku. Wynika z niego, że PFN wydała znacznie więcej pieniędzy niż w poprzednim roku.
Zobacz wideo

Polska Fundacja Narodowa w 2018 roku wydała 111 mln złotych. "To niemal sześć razy więcej niż w poprzednim roku" - komentuje serwis Konkret24.pl, który przeanalizował wydatki PFN. Ponad 33,4 mln zł pochłonęła "promocja RP za granicą, w tym ochrona jej wizerunku"; przeszło 23 mln zł poszło z kolei na projekt "Polska w Ameryce"; 5,5 mln zł przeznaczono na projekt "I love Poland", a kwotą 4,2 mln zł wsparto "Rejs niepodległości". 2,5 mln zł wydano na spot z amerykańskim aktorem Melem Gibsonem, który powstał z okazji setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

Z opublikowanych danych wynika, że PFN zwiększyła nie tylko wydatki. W fundacji pracuje też więcej osób - zatrudnienie zwiększono z 17 osób do 36. 

PFN opublikowała sprawozdanie tuż przed północą 31 grudnia 2019 roku, czyli w ostatnim możliwym terminie.

Polska Fundacja Narodowa została powołana za czasów rządu Beaty Szydło. Działa dzięki pieniądzom przekazywanym przez kilkanaście spółek Skarbu Państwa. Miała promować pozytywny obraz Polski za granicą. Zasłynęła za to m.in. kampanią billboardową "Sprawiedliwe sądy" dotyczącą reformy sądownictwa forsowanej przez PiS. W listopadzie ubiegłego roku Sąd Rejonowy w Warszawie uznał, że realizacja tej kampanii była niezgodna ze statutem fundacji.

Pobierz Aplikację TOK FM, słuchaj i testuj przez dwa tygodnie za darmo:

DOSTĘP PREMIUM