Hitem weekendu jednak X Factor - 4,44 mln widzów

W pierwszym starciu wiosennej walki o oglądalność stacji TVN , Polsat i TVP ważne zwycięstwo odnotował TVN. Przynajmniej na froncie programów muzycznych.

"Bitwa na głosy" w TVP2, "Must be the music - tylko muzyka" w Polsacie i "X Factor" w TVN. W miniony weekend trzy rywalizujące ze sobą stacje pokazały trzy podobne programy muzyczno rozrywkowe. Pierwsze oceny merytoryczne programów zaskakująco wskazują na prowadzenie rywalizacji chórów pod egidą gwiazd, czyli programu "Bitwa na głosy", ale wskaźniki oglądalności pokazują co innego.

Laury dla faworyta

Według pierwszych danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Mediarun.pl największą oglądalnością cieszył się faworyt - "X Factor", który przyciągnął przed telewizory 4,44 mln widzów. Drugie miejsca prawie ex equo zajęły "Bitwa na głosy" i "Must be the music - Tylko muzyka" - odpowiednio 3,83 mln i 3,81 mln widzów.

Widzowie, którzy śledzili "X Factor" stanowili 24,38 proc. ogółu widowni zasiadającej w tym czasie przed telewizorami. Odpowiednie liczby dla "Bitwy na głosy" i "Must me the music" wynosiły 24,98 proc. i 24,58 proc.

Talent ma więcej

Wynik przyciągnięcia przed telewizory 4,44 mln widzów nie jest osiągnięciem spektakularnym. Wprawdzie średnia oglądalność popularnego programu tanecznego You Can Dance wynosiła około 2,9 mln widzów, a "Taniec z Gwiazdami" notował poziom 4,5 mln tylko na szczycie popularności, ale średnia oglądalność ostatniej, trzeciej edycji "Mam talent" (również stacji TVN) wyniosła aż 5,2 mln widzów.

DOSTĘP PREMIUM