PKN Orlen przejmuje grupę Polska Press. "Dostęp do 17 milionów użytkowników"

Koncern PKN Orlen przejął największego gracza na rynku mediów regionalnych w Polsce, czyli grupę Polska Press. "Dzięki transakcji zyskamy dostęp do 17,4 mln użytkowników portali wchodzących w skład Grupy" - napisał prezes Orlenu Daniel Obajtek
Zobacz wideo

Grupa Polska Press posiada ponad 20 dzienników regionalny, co czyni ją największym graczem na rynku mediów lokalnych w Polsce. PKN Orlen kupił wydawnictwo od niemieckiej Verlagsgruppe Passau. "Przejmujemy wydawnictwo Polska Press. Dzięki transakcji zyskamy dostęp do 17,4 mln użytkowników portali wchodzących w skład Grupy. Pozwoli nam to skutecznie wspierać sprzedaż i rozbudowywać narzędzia big data. To kluczowe zasoby w kontekście planowanego rozwoju sieci detalicznej" - napisał na Twitterze prezes Daniel Obajtek.

PKN Orlen chwali się w komunikacie prasowym, że "przejmuje jednego z największych wydawców w Polsce, który w 2019 r. osiągnął przychody na poziomie ponad 398,4 mln zł. Polska Press posiada 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych. Funkcjonują z powodzeniem w 15 z 16 województw w Polsce, a w większości z nich zajmuje pozycję lidera pod względem czytelnictwa i sprzedaży".

"Portfolio Grupy to także 500 witryn online, co czyni ją liderem polskiego internetu w kategorii informacje i publicystyka oraz niekwestionowanym liderem w kategorii informacje lokalne i regionalne" - czytamy dalej. 

- Wracamy do wydawania prasy przez państwo, przez partię - stwierdził na gorąco Piotr Najsztub w TOK FM. 

- Niektórzy twierdzili, że PiS to grupa rekonstrukcyjna sanacji, ale to jest przede wszystkim grupa rekonstrukcyjna PRL-u. I teraz nie wiadomo, jak skomentować to, że będziemy mieć TVP Info drukowane w lokalnych dziennikach - dodał z kolei Marcin Celiński, polski publicysta, założyciel i pierwszy przewodniczący Forum Liberalnego. 

Przejęcie Polska Press przez PKN Orlen wywołało falę komentarzy wśród polityków opozycji. "Zniszczyli media publiczne. Nie ma już w nich informacji - jest tępa propaganda. Teraz, kiedy kupili koncern Polska Press, to samo będziemy mieć w wielu mediach regionalnych" - napisała Małgorzata Kidawa-Błońska. "Moskwa w Warszawie" - stwierdził krótko senator Krzysztof Brejza. "Tak wygląda pisizacja mediów prowadzona tylnymi drzwami" - skomentował Marcin Kierwiński. 

DOSTĘP PREMIUM