ZUS chwali się: oceniają nas dobrze. A średnia ocen? 3,5 na 5

ZUS chwali się badaniami satysfakcji klienta. Zakład twierdzi, że oceniany jest bardzo dobrze lub dobrze, choć średnia arytmetyczna ze skali od 1-5 to nieco powyżej 3,5.

Prezes ZUS: Opinia o Zus-ie nie jest dobra, ale się poprawia - Z tych badań wynika, że ZUS jest postrzegany lepiej przez tych, którzy z jego usług na bieżąco korzystają - opowiada o badaniach przeprowadzonych przez sam Zakład Zbigniew Derdziuk, prezes ZUS. - Każdy, kto przyjdzie do ZUS-u, odchodzi z niego poinformowany w sposób konkretny i większość klientów, która jest przez nas osobiście obsługiwana, jest zadowolona - dodaje.

W zapewnienia Derdziuka trudno uwierzyć, wiedząc, że ponad 30 proc. przebadanych osób skarży się na kolejki w placówkach ZUS-u, a podobna liczba nie toleruje biurokratycznej machiny Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Na co narzekają klienci? Przeważnie na skomplikowane procedury, niezrozumiałe formularze, długi czas oczekiwania na załatwienie sprawy oraz brak wolnych miejsc przed placówką do zaparkowania. Lista zastrzeżeń jest dłuższa, jednak korzystając z przeprowadzonych badań ZUS ma się zmienić.

- Każdy pracownik jest szkolony, ma manual i ma coraz prostsze procedury, które w ramach zarządzania procesowego doskonalimy. Ponadto chcemy, żeby nasi klienci w coraz większym stopniu mogli korzystać z dostępu elektronicznego - dodaje Derdziuk. Dlatego też ZUS tworzy nowy portal informacyjny dla klientów, centrum obsługi telefonicznej, a w urzędach chce ustawić automaty, dzięki którym klienci będą mogli obsługiwać się sami.

Ankiety dla ZUS przygotował Millward Brown SMG/KRC. To dopiero pierwsza z siedmiu części badań zaplanowanych na najbliższe 3 lata. Całość pochłonie 1,5 miliona złotych. 1/3 zapłaci ZUS z własnej kasy, resztę z funduszy unijnych.

DOSTĘP PREMIUM