Kawa to twój sprzymierzeniec! Sprawdź, w jaki sposób wpłynie na twoje zdrowie

Picie kawy zmniejsza ryzyko cukrzycy. Kawa nie odwadnia organizmu, nie zwiększa ryzyka nadciśnienia tętniczego, a pita w ilościach 3-5 filiżanek dziennie chroni przed chorobami serca.

Statystyki pokazują, że kto pije kawę - w sposób umiarkowany - ma mniejsze ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2 niż ten, kto kawy wcale nie pije. 

Picie kawy a cukrzyca

W systematycznym przeglądzie naukowym przeprowadzono metaanalizę,  czyli połączenie wyników różnych badań przy zastosowaniu metod statystycznych. W sumie pod lupę wzięto  ponad 456 tys. osób ogółem i 22 tysiące ze świeżo zdiagnozowaną cukrzycą typu 2, pochodzących z ośmiu różnych krajów.  

Czytaj też: Jedna z najpopularniejszych opinii o kawie to mit. Wszystko zależy od tego, jak często ją pijesz

Stwierdzono statystycznie istotną zależność ujemną pomiędzy spożyciem kawy i wynikającym z niego ryzykiem zachorowania na cukrzycę typu 2. 

Każda dodatkowa filiżanka kawy, w ilości do 6-8 filiżanek dziennie, była związana z 5-10% obniżeniem ryzyka zachorowania na cukrzycę typu 2. Spożywanie 3-4 filiżanek kawy dziennie związane jest  z około 25% zmniejszeniem ryzyka zachorowania na cukrzycę typu 2, w porównaniu do spożywania 2 filiżanek kawy lub niespożywaniem kawy w ogóle. 

Uwaga:  Powiązanie pomiędzy spożyciem kofeiny i cukrzycą istnieje tylko dla cukrzycy typu 2.

Podsumowując: 

  • Picie kawy zmniejsza ryzyko cukrzycy
  • Kawa nie odwadnia organizmu
  • Kawa nie zwiększa ryzyka nadciśnienia tętniczego
  • Kawa chroni przed chorobami serca

Czy kawa działa moczopędnie?Czy kawa działa moczopędnie? Cyril Saulnier/unsplash.com

DOSTĘP PREMIUM