Wykluczenie komunikacyjne - z czego wynika i co trzeba w tej sprawie zrobić. "Magazyn miasta"
Skalę problemu pokazuje jedna liczba: blisko 14 mln mieszkańców Polski żyje na obszarach, na których nikt nie organizuje transportu publicznego. A dostęp do kolei czy autobusów to nie wszystko. Chodzi też o ścieżki rowerowe czy chodniki. Nie można też mówić o dostępie do komunikacji publicznej osoby, która może nawet mieszka przy czynnej stacji kolejowej, ale takiej, na której pociąg zatrzymuje się 3 razy w ciągu doby, i to w irracjonalnych godzinach.
Skąd wziął się w Polsce ten problem? Czy ograniczone fundusze publiczne są jego główną przyczyną? Co należałoby zrobić, żeby tę sytuację zmienić? I jak robią to, na przykład, w Niemczech? O tych, i wielu innych wątkach, związanych z polskim wykluczeniem komunikacyjnym dyskutują goście Marty Żakowskiej: redaktor naczelny pisma "Z biegiem szyn" Karol Trammer i Robert Buciak, aktywista, współzałożyciel Federacji Piesza Polska.
Na pytania i uwagi czekamy pod adresem magazynmiasta@tok.fm
-
Radlin jak śląskie Pompeje? Mieszkańcy żądają wyjaśnień. "Nie wiemy, co na nas spadło"
-
Co Błaszczak ujawnił w spocie, a co przemilczał? Ekspert odsłania kulisy manipulacji PiS
-
Księża zorganizowali imprezę z męską prostytutką. Interweniowało pogotowie i policja
-
PZPN ogłosił nazwisko nowego trenera piłkarskiej reprezentacji polski
-
Zatrzymanie Gajewskiej to nie jedyne "dziwne" zachowanie policji w Otwocku. "Dostali rozkaz"
- Afera wizowa. Czy minister spraw zagranicznych Zbigniew Rau powinien podać się do dymisji? [SONDAŻ]
- Generał Skrzypczak poruszony doniesieniami o inwigilacji. "Nie wiem, czym sobie zasłużyłem"
- Holland i Tusk bohaterami nowego spotu PiS. "Polacy oczekują potępienia filmowych kłamstw"
- Ile kosztuje restrukturyzacja firmy?
- Lublin zachęca cudzoziemców do głosowania w budżecie obywatelskim. Ale dlaczego po polsku?