Wykluczenie komunikacyjne - z czego wynika i co trzeba w tej sprawie zrobić. "Magazyn miasta"
Skalę problemu pokazuje jedna liczba: blisko 14 mln mieszkańców Polski żyje na obszarach, na których nikt nie organizuje transportu publicznego. A dostęp do kolei czy autobusów to nie wszystko. Chodzi też o ścieżki rowerowe czy chodniki. Nie można też mówić o dostępie do komunikacji publicznej osoby, która może nawet mieszka przy czynnej stacji kolejowej, ale takiej, na której pociąg zatrzymuje się 3 razy w ciągu doby, i to w irracjonalnych godzinach.
Skąd wziął się w Polsce ten problem? Czy ograniczone fundusze publiczne są jego główną przyczyną? Co należałoby zrobić, żeby tę sytuację zmienić? I jak robią to, na przykład, w Niemczech? O tych, i wielu innych wątkach, związanych z polskim wykluczeniem komunikacyjnym dyskutują goście Marty Żakowskiej: redaktor naczelny pisma "Z biegiem szyn" Karol Trammer i Robert Buciak, aktywista, współzałożyciel Federacji Piesza Polska.
Na pytania i uwagi czekamy pod adresem magazynmiasta@tok.fm
DOSTĘP PREMIUM
- "Radek poszedł trochę za daleko. Musi uważać na robienie skrótów myślowych"
- "PiS schyli się po każdy głos. Idą jak taran". Tymczasem u przeciwników dominuje "ego liderów"
- Jerzy Skolimowski o nominacji do Oscara dla "IO": Cieszę się, ale jestem na przegranej pozycji
- Hospicjum to szansa
- Szkoła bez religii? "Wody w usta nabierać nie będziemy. Koniec z finansowaniem Kościoła z publicznych pieniędzy"
- Donald Trump powróci na Facebooka nie "ze względu na demokratyczne wartości, a z pobudek czysto biznesowych"
- Ukraina szykuje się do ofensywy? "Administracja USA uważa, że Ukraina jest w stanie wygrać"
- "Zidiocenie z antypisizmu", czyli komu wszystko kojarzy się z jednym
- Turcja blokuje Szwecji drogę do NATO i nie odpuści. "To dla Erdogana wymarzona sytuacja"
- NASA: Tej nocy planetoida przeleci bardzo blisko Ziemi