A co, gdyby reklam nie było? Komu są one tak naprawdę potrzebne? O przereklamowanej reklamie behawioralnej, ale nie tylko
Oraz fundamentalne pytanie, które stawia Katarzyna Szymielewicz: czy reklama jest naturalną częścią wolnego rynku, czy, po prostu, musi być? Czy tylko nam to wmówiono?
Prof. Anna Giza-Poleszczuk, socjolożka podkreśla w tej rozmowie, że zaspokajanie sztucznych, wymyślanych przez reklamodawców potrzeb od dawna zaczyna zastępować nam myślenie, i odczuwanie naszych autentycznych potrzeb, zastępuje nam także wartości. "Wyrażamy siebie poprzez produkty, jest w tym coś naprawdę niezdrowego" - mówi prof. Giza - Poleszczuk.
Zaś Karolina Iwańska, prawniczka, członkini zespołu fundacji Panoptykon, stypendystka fundacji Mozilla, demaskuje też różnorakie mechanizmy, które z nie zawsze uzasadnionych merytorycznie powodów, rządzą rynkiem reklam. Stawia też fundamentalne pytanie: czy nie nadszedł już czas, kiedy powinniśmy pożegnać się z o wiele mniej skuteczną, niż niektórzy twierdzą, reklamą behawioralną na rzecz powrotu do reklamy kontekstowej.
Cała rozmowa - tutaj:
-
Będą kontrole na granicy ze Słowacją. Hołownia aż parsknął. "Powrót do PRL"
-
Orgia księży w Dąbrowie Górniczej. Duchowny ostro o polskim Kościele: Rozpusta, rozpasanie, bezrozum
-
Awantura z Polską to temat numer jeden w Ukrainie. Obrywa się też Zełenskiemu
-
Katastrofa w seminariach i "ciemna noc" Kościoła. "Stworzono w nim eldorado dla przestępców"
-
Gabinet grozy. "Zabrałbym się chyba za tego HIV-a". Przyszła do niego zdrowa, a wyszła "śmiertelnie chora"
- Poderwano myśliwce stacjonujące w Polsce. Chodziło o rosyjskie samoloty
- Karolina Lewicka z tytułem Mistrza Mowy Polskiej
- Pierwsze sygnały ożywienia gospodarczego w Polsce? I ceny paliw wciąż w dół
- Coraz mniej kandydatów na księży. Ale jest część Polski, w której seminarzystów przybywa
- Przeczytaliśmy "Vademecum wyborcze katolika". Ksiądz rozkłada ręce: To pomyłka