Ekoedukacja. Jak mądrze i skutecznie uczyć dzieci i młodzież, skoro często uczniowie są bardziej ekoświadomi od nauczycieli

20 czy 30 lat temu edukacja ekologiczna, czy też lekcje "ochrony środowiska" były często traktowane jako zbiór ciekawostek. Dziś wiemy, jak ważny, poważny to temat, który w życiu każdego człowieka ma, a przynajmniej powinien mieć, swój praktyczny, codzienny wymiar. Stąd dobra, jakościowa edukacja ekologiczna jest nie tyle potrzebą, co wręcz koniecznością.

Oczywiście, jak z wieloma rzeczami w naszym kraju z tą praktyką edukacyjną bywa różnie. Co zrobić, by w polskich warunkach osiągnąć jak najlepszy efekt takiej edukacji, i to w sytuacji, w której - jak wspominamy - młodzi ludzie mają często większą świadomość ekologiczną od swoich nauczycieli? Jakie są zagraniczne wzorce i po które sięgać? Jacy nauczyciele w pierwszym rzędzie powinni rozmawiać z uczniami o klimacie? Na te, i wiele innych pytań, odpowiada mi w tej rozmowie dr Małgorzata Snarska - Nieznańska, prezes Fundacji Forum Inicjatyw Społecznych.

Za tydzień ważne uzupełnienie tematyki edukacyjnej: psychologów zapytam, jak rozmawiać o klimacie, i katastrofie klimatycznej, z naszymi dziećmi.

DOSTĘP PREMIUM