Tak się buduje wielkie samoloty pasażerskie [WIDEO]

Do fabryki Airbusa w Tuluzie trafiają części samolotów z całej Europy. Tu składa się je w całość, a z zakładów wylatują gotowe maszyny. Co miesiąc produkuje się tu kilkanaście samolotów. Podobna linia produkcyjna jest w Niemczech i Chinach.

O tym jak powstają samoloty w fabryce Airbusa w Tuluzie opowiada Patrick Santone:

Tak to się robi: samoloty pasażerskie

Najtrudniejsze jest montowanie skrzydeł. Niemal gotowy samolot z Tuluzy w swój dziewiczy lot po testach wyrusza do Hamburga. Tam samolot jest malowany i instaluje się całe wyposażenie zgodnie z zamówieniem linii lotniczych. Jedyny stały element, który dostarczany jest do fabryki to ogon samolotu. Malowany jest w innych zakładach w Hiszpanii.

Rodzina Airbus A320 - takich maszyn firma wyprodukowała już 4000 dla ponad 250 linii lotniczych. To czyni ten typ najlepiej sprzedająca się rodzina samolotów wąskokadłubowych na świecie.

Airbus A380 to z kolei największy pasażerski samolot na świecie. Podstawowy model zabiera na dwupoziomowy pokład 525 pasażerów, ale może ich pomieścić także ponad 850. Zasięg tej maszyny to ponad 15 tys. km. Takie samoloty w swojej flocie mają Singapore Airlines, Emirates, Qantas, Air France i Lufthansy. Malowanie takiego samolotu zajmuje tydzień.

ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ>>

DOSTĘP PREMIUM