"Pereira kłamał na mój temat". Borys Budka wygrał w sądzie z szefem portalu TVP Info

Sąd Apelacyjny w Katowicach częściowo uwzględnił zażalenie posła PO Borysa Budki w sprawie Samuela Pereiry. Dziennikarz telewizji publicznej musi sprostować na Twitterze nieprawdziwe informacje, że kandydat opozycji kłamał ws. leku Valcyte.
Zobacz wideo

Wyrok katowickiego sądu apelacyjnego jest prawomocny. Wczoraj, przypomnijmy, sąd I instancji oddalił powództwo polityka. 

"Pereira kłamał na mój temat. Potwierdził to sąd w poniższym prawomocnym orzeczeniu. Najważniejsze, że udowodniłem, że propagandowa machina TVP opiera się na kłamstwie i manipulacji. Od wczoraj można legalnie nazywać ich kłamcami. I to jest istota sprawy. Prawda zwyciężyła!" - poinformował Borys Budka na Twitterze.

Przypomnijmy, że Budka - w sprawie ceny leku Valcyte - wygrał też prawomocnie z TVP Info. Telewizja publiczna musi przeprosić polityka, kandydata KO na posła i sprostować podawane informacje. 

Borys Budka zdecydował się na pozwanie TVP Info i Samuela Pereiry po tym, jak dziennikarz nazwał go kłamcą. Chodzi o pokazanie przez Budkę w debacie przedwyborczej TVP paragonu za zakup Valcyte (podawanego pacjentom po przeszczepach), z którego wynikało, że trzeba za lek zapłacić ponad 1000 złotych. 

Dziennikarz TVP - szef portalu TVP Info zarzucił politykowi kłamstwo, argumentując, że lek ten jest refundowany i kosztuje zaledwie 3,20 zł za opakowanie. Refundacja nie jest jednak dla każdego: pacjent może z niej skorzystać w okresie do 110 dni lub 200 po przeszczepie. Dalej decyzja należy do lekarza, jeśli stwierdza, że refundacja już nie przysługuje, cena za lek wynosi dokładnie tyle, ile pokazał na rachunku Borys Budka podczas debaty w TVP. 

Czytaj też: Budka broni "paragonu wstydu" rządu PiS. "Jak ktoś twierdzi, że jest nieprawdziwy, to niech mnie pozwie">>>

DOSTĘP PREMIUM