"I tak nie mam co jeść". Jeden z podwykonawców Astaldi rozpoczął głodówkę. Inni też zapowiadają protesty

Jeden z podwykonawców włoskiej firmy Astaldi rozpoczyna głodówkę na znak protestu przeciwko niewypłaceniu wynagrodzenia za wykonane prace. - I tak nie mam co jeść - mówi w rozmowie z TOK FM.

Radio TOK FM i Wyborcza.pl teraz w jednym pakiecie - wygodniej i aż o 50% taniej. Takiej oferty nie było jeszcze nigdy!  Sprawdź szczegóły >>>

Artur Sudnik jest właścicielem firmy, która prowadzi prace wysokościowe, a także związane z ochroną środowiska. W ramach ochrony żab kosił trawy na odcinku ponad 25 km przy budowie linii kolejowej Lublin-Warszawa.

- Astaldi jest nam winne ponad 80 tysięcy złotych. Dla nas to jest bardzo dużo - mówi Artur Sudnik w rozmowie z reporterką TOK FM Anną Gmiterek Zabłocką.

 "Tutaj przynajmniej ktoś mnie znajdzie"

Na początku października okazało się, że włoski gigant na rynku budowlanym - firma Astaldi - ma kłopoty finansowe i od czerwca nie płaci podwykonawcom. Chodzi m.in. o tych zatrudnionych przy remoncie linii kolejowych Lublin-Warszawa i Poznań-Wrocław.

- Jesteśmy dwuosobową spółką i po prostu sami pracujemy. Wspólnika też nie poproszę o żadne pieniądze. Ma małe dziecko, a jego żona jest w ciąży. Miesiąc temu wystąpiłem o pieniądze do PKP. Pierwsze wezwanie do zapłaty złożyłem 17 września, omijając Astaldi, ponieważ już wiedziałem, że nie mają pieniędzy - mówi przedsiębiorca, dodając:

- I tak nie mam co jeść, więc nie ma znaczenia, czy będę siedział w domu. Tutaj, jeśli coś się stanie, to przynajmniej ktoś mnie znajdzie. Będę siedział tutaj w budynku PKP. 

Podwykonawcy zapowiadają też na jutro (18 października) protest na drogach. Najprawdopodobniej dojdzie do niego m.in. na drodze krajowej nr 17. Przedsiębiorcy twierdzą, że PKP PLK cały czas przedłuża procedurę weryfikacji faktur i spłaty zadłużenia. 

Czytaj też: Firma budująca tunel na Zakopiance, metro i warszawską obwodnicę ma kłopoty. Co dalej z inwestycjami?

Astaldi realizuje kilka ważnych inwestycji komunikacyjnych w naszym kraju, poza budową linii kolejowych - jest to rozbudowa warszawskiego metra czy drążenie tunelu na zakopiance.

Więcej o:

DOSTĘP PREMIUM