Zagraniczne media o 11 XI. Najwięcej uwagi poświęcono sojuszowi władzy z organizacjami nacjonalistycznymi

Zagraniczne media relacjonują to, co dzieje się w Warszawie. I zgodnie zwracają uwagę na wspólny przemarsz władz kraju z nacjonalistami, nie tylko z Polski.

Prenumerata cyfrowa TOK FM i Wyborcza.pl - pierwszy taki dwupak! Do kupienia prosto i wygodnie, a do tego 50% taniej. Sprawdź szczegóły >>>

Sojusz rządzących i narodowców zwrócił uwagę zagranicznych mediów. Brytyjski "The Guardian", w oparciu o depeszę agencji AP, opublikował artykuł "W dniu Święta Niepodległości polscy przywódcy maszerowali ze skrajną prawicą", podkreślając, że  po raz pierwszy prezydent, premier i inni przedstawiciele władz Polski poprowadzili marsz, w którym uczestniczyli członkowie organizacji nacjonalistycznych - nie tylko z Polski.

W warszawskim marszu wzięli też udział działacze włoskiej organizacji Forza Nuova. Jak przypomina brytyjski dziennik, lider ugrupowania Roberto Fiore sam nazywa się faszystą.

Także agencja Reutera informuje o tym, że "eurosceptyczni przywódcy" Polski, w dniu święta 11 XI, przemaszerowali przez Warszawę w towarzystwie grup prawicowych i "neofaszystowskich aktywistów z Włoch".

Równocześnie korespondent agencji podkreślił, że w tym roku podczas Marszu Niepodległości nie było haseł o supremacji "białej rasy", jak miało to miejsce rok temu.

Czytaj też: Co wymiar sprawiedliwości ustalił ws. hasła "Biała Europa"? "Dwie osoby mogą być obywatelami innego kraju UE">>>

Depesza Reutersa opublikowana została m.in. przez izraelskie media.

Hiszpański "El Pais" informuje, że w warszawskim marszu brali udział nie tylko narodowcy z Polski i Włoch, ale także ze Słowacji.

Jak poinformowała Polska Agencja Prasowa, podczas marszu w stolicy zatrzymano sto osób.

DOSTĘP PREMIUM