Chcesz zwrócić nietrafiony prezent? Dowiedz się, jak i kiedy możesz to zrobić

Już po świętach, czas więc na krótki poradnik dla tych, którzy nie są zadowoleni z tego, co znaleźli w tym roku pod choinką.

Jeśli już zdobędziemy się na odwagę, by przyznać, że prezent, którym zostaliśmy obdarowani, nam się nie podoba - obdarowujący ma co najmniej kilka sposobów na to, by odzyskać pieniądze, które można wymienić na coś, co nam się przyda.

- Jeśli mamy paragon, a prezent po prostu nam się nie podoba, wtedy szansa na zwykły zwrot zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy - tłumaczy Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

- Wszystko jest uzależnione od własnej polityki sklepu. Może się zdarzyć też sytuacja, że sprzedawca proponuje też zwrot pieniędzy na kartę podarunkową - wyjaśnia specjalistka. 

Pamiętajmy o terminie 

Co innego, jeśli nasz święty Mikołaj kupił prezent przez internet. Wtedy praw mamy dużo więcej. Chociażby do zwrotu. Trzeba tylko pamiętać o terminach.

- Mamy 14 dni. Nie od tego momentu, w którym my dostaliśmy ten prezent pod choinką, ale od momentu, kiedy to Mikołaj odebrał paczkę - dodaje Cieloch. 

W innych przypadkach, kiedy prezent jest popsuty lub ma jakieś wady, do wyboru pozostaje nam albo rękojmia - czyli naprawa sprzętu, wymiana lub zwrot pieniędzy - albo gwarancja. Ale tylko wtedy, kiedy producent ją wystawił.

Więcej o:

DOSTĘP PREMIUM