Transatlantyk Festival ogłasza program 7. edycji festiwalu!

Blisko 200 filmów na kilkuset pokazach, znakomici goście ze świata kina i muzyki, Master Class Edwarda Nortona, Micheala Seresina i Lucrecii Martel oraz niezwykłe seanse w wyjątkowych warunkach, czyli Kino Kulinarne i Kino Łóżkowe - w piątek, 14 lipca w Łodzi startuje siódmy już Transatlantyk Festival. W tym roku potrwa do 21 lipca.

„Siła kobiet płynie z połączenia pierwotnej odwagi i odpowiedzialności. To najważniejsze wartości” — mówi Jan A.P. Kaczmarek, dyrektor festiwalu. #siłakobiety jest hasłem tegorocznego Transatlantyku, a motyw ten odnajdziemy w wielu zaplanowanych w programie wydarzeniach.
W piątek, 14 lipca podczas Gali Otwarcia w Teatrze Wielkim w Łodzi w Wielkim Czytaniu Kobiet wezmą udział znane i cenione Polki - wśród nich m.in.: aktorki Zofia Wichłacz, Agnieszka Żulewska i Justyna Wasilewska, pisarki Sylwia Chutnik i Katarzyna Bonda, projektantka Joanna Klimas, reżyserki Joanna Kos-Krauze i Maria Sadowska. Spotkaniem z silnymi kobietami będą także dwie z tegorocznego cyklu retrospektyw - Zbliżenia: argentyńskiej reżyserki Lucrecii Martel, która jest gościem specjalnym festiwalu, oraz Barbary Sass, cenionej reżyserki związanej z Miastem Łódź. W programie festiwalu zaprezentowane zostaną również filmy o kobietach i tworzone przez kobiety oraz warsztaty dla profesjonalistek branży filmowej.

TRANSATLANTYK PANORAMA

Sekcja Panorama to przegląd najważniejszych premier, z filmami nagradzanymi na światowych festiwalach. Jest wśród nich wyróżniony Złotą Kamerą w Cannes obraz „Montparnasse i dziewczyna” Léonor Sérraille, a także „W czterech ścianach życia” Philippe’a van Leeuwe’a — laureat Nagrody Publiczności w sekcji Panorama i Nagrody Specjalnej na festiwalu w Berlinie, „Syn Sofii” Eleny Psikou (nagroda Best International Narrative Feature na nowojorskim Tribeca Film Festival) oraz „Moja szczęśliwa rodzina” reżyserskiego duetu Nana Ektvimishvili i Simon Gross (nagrodzona m.in. w Hongkongu, Seattle, Sofii i Lecce). W programie także głośny film „Pięćdziesiąt wiosen Aurory” Blandine Lenoir z Agnes Jaoui oraz „Neruda” twórcy „Jackie” Pablo Larraine’a. Tegoroczna Panorama to również ciekawe tytuły prosto z Hollywood. Właśnie w Łodzi na Transatlantyku, po raz pierwszy w Polsce pokazana zostanie „Dunkierka”, najnowszy film Christophera Nolana z Tomem Hardym i Cillianem Murphym. Widzowie festiwalu obejrzą też kryminalne „Nocne życie” w reżyserii Bena Afflecka oraz „Wind River” autorstwa nominowanego do Oscara Taylora Sheridana (w roli głównej Jeremy Renner).

TRANSATLANTYK DOCS

Ta sekcja to autorski wybór najciekawszych filmów dokumentalnych z Polski i zagranicy. W programie m.in. polska premiera „Napalmu” w reżyserii legendy światowego dokumentu, Claude’a Lanzmanna („Shoah”), który powracając po latach do Korei Północnej kręci film o przenikaniu się mitologii narodowych z osobistymi. Poza tym w programie m.in. dokumentalna biografia Whitney Houston „Whitney. Być sobą?” w reżyserii Nicka Broomfielda, „Abu: ojciec” Arshada Khana, w którym reżyser kieruje oko kamery na swojego umierającego ojca, oraz „Chavela” Dareshy Kyi i Catherine Gund o niezwykłej Chaveli Vargas, kochance Fridy Kahlo i muzie Pedro Almodovara.

TRANSATLANTYK DISTRIBUTION AWARD

W tym roku po raz pierwszy wręczona zostanie Transatlantyk Distribution Award w wysokości 40 tysięcy zł. Jej laureata wybierze festiwalowa publiczność, a o nagrodę powalczy blisko 50 filmów. W konkursie biorą udział wszystkie tytuły pokazywane premierowo w sekcjach Panorama i Docs. Po festiwalu, Transatlantyk Distribution Award trafi do dystrybutora, który zdecyduje się na wprowadzenie zwycięskiego tytułu do kin.

NAGRODA MŁODYCH KRYTYKÓW

W ramach współpracy z cenionym, łódzkim festiwalem Krytyków Sztuki Filmowej, Kamera Akcja, zostanie przyznana nagroda specjalna – Nagroda Młodych Krytyków. Jury złożone ze zwycięzców konkursu organizowanego w ramach Festiwalu Krytyków Sztuki Filmowej Kamera Akcja wręczy własne wyróżnienie najlepszemu debiutującemu reżyserowi. Zwycięzca zostanie wybrany spośród autorów filmów prezentowanych w tym roku w sekcji Panorama.

KONKURS POLSKICH KRÓTKICH METRAŻY

Druga edycja konkursu skierowanego do twórców polskiego kina krótkometrażowego. W tym roku do ścisłego finału zakwalifikowało się 29 z ponad 200 zgłoszonych tytułów. Organizatorzy nie uznają gatunkowych granic — w konkursie mogą wziąć udział zarówno filmy fabularne, jak i dokumenty, animacje czy obrazy eksperymentalne. Wszystkie tytuły oceni międzynarodowe jury w składzie: Eric Wojcik — selekcjoner Międzynarodowego Festiwalu Filmów Krótkometrażowych w Clermont-Ferrand, Michael Pattison — krytyk filmowy, znany m.in. z „Sight & Sound”, MUBI i rogerebert.com oraz reżyserka Kinga Dębska („Moje córki krowy”, „Hel”). Zwycięzca otrzyma Złotą Arkę za najlepszy film krótkometrażowy oraz 10 tysięcy złotych, natomiast laureaci drugiej i trzeciej nagrody dostaną odpowiednio 7 i 5 tysięcy złotych.

ZBLIŻENIE: RETROSPEKTYWY WYBITNYCH TWÓRCÓW KINA

Po raz pierwszy, na Transatlantyku odbędą się aż trzy przeglądy filmowe, poświęcone ważnym postaciom kina ostatnich lat. Gościem specjalnym festiwalu będzie Lucrecia Martel, która właśnie właśnie w Łodzi zostanie uhonorowana prestiżową jubileuszową nagrodą Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych FIPRESCI 92. Ceremonia wręczenia nagrody odbędzie się w czwartek, 20 lipca, podczas gali zorganizowanej przed projekcją filmu Martel „Kobieta bez głowy”. Uroczystość poprzedzi Master Class z reżyserką. Artystka odpowie na pytania widzów, zdradzając im metody swojej pracy twórczej. W sekcji Zbliżenie: Lucrecia Martel zobaczymy też dwa inne obrazy tej autorki — „Bagno” (nominacja do Złotego Niedźwiedzia i Nagroda im. Alfreda Bauera na Berlinale 2001) i nominowaną do Złotej Palmy w Cannes w roku 2004 „Świętą dziewczynę”.

W piątek, 21 lipca z widzami spotka się Edward Norton. Będzie to pierwsza wizyta aktora w Polsce. Z tej okazji Transatlantyk przypomni trzy ważne tytuły z jego filmografii: „Fight Club” („Podziemny krąg”) w reżyserii Davida Finchera, obsypanego Oscarami „Birdmana” Alejandro Gonzáleza Iñárritu i „Lęk pierwotny” — debiut Nortona z 1996 roku, za który dostał on swoją pierwszą nominację do Oscara.

Trzecią retrospektywą w tegorocznej sekcji Zbliżenie jest przegląd filmów łódzkiej reżyserki Barbary Sass, w ramach którego zobaczymy „Krzyk”, „Dziewczęta z Nowolipek”, „Rajską jabłoń” i „Pokuszenie”. Projekcjom towarzyszyć będą spotkania z aktorkami Sass: Magdaleną Cielecką, Martą Klubowicz, Marią Ciunelis i Dorotą Stalińską. W rozmowie z widzami weźmie również udział mąż zmarłej przed dwoma laty reżyserki, wybitny polski operator filmowy Wiesław Zdort.

HISTORIE KINA: DEBIUTY MISTRZÓW

W ramach nowej sekcji Historie Kina Transatlantyk zabiera widzów w podróż po historii X Muzy. W tym roku jej tematem są wyjątkowe debiuty reżyserskie. “Jest tak wiele genialnych filmów w historii kina. Moment, kiedy ogarnia nas zachwyt, olśnienie filmem – to chwile, na które czekam. Nasza nowa sekcja HISTORIE KINA jest właśnie po to, aby dzielić się z widzami tymi wyjątkowymi przeżyciami” – mówi Joanna Łapińska, dyrektor programowa festiwalu. W programie m.in. „Siódmy kontynent” Michaela Haneke, „Amores Perros” Alejandro Gonzáleza Iñárritu, „Noc myśliwego” Charlesa Laughtona, „The Gold Diggers” Sally Potter i „Badlands” Terrence’a Malicka.

TRANSATLANTYK KINO KULINARNE

Już po raz siódmy, wyruszymy na Transatlantyku w filmowy rejs szlakiem wyznaczonym przez wielkich mistrzów kuchni. W ramach wyjątkowo lubianej przez widzów sekcji Kino Kulinarne, pokazane zostaną znakomite dokumenty o tematyce kulinarnej i okołokulinarnej — obrazy poświęcone jedzeniu, kuchni, ale też osobiste i przez to fascynujące historie życia wielkich gwiazd z kulinarnego świata. Kluczem do Kina Kulinarnego jest idea zdrowej żywności, wolnej od chemii i GMO, wytwarzanej w opozycji do masowej, przemysłowej produkcji, a jednocześnie idea niespiesznego spotkania i rozmowy. Warto dodać, że Kino Kulinarne to autorski cykl Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie, a Transatlantyk ma wyłączność na jego prezentację w Polsce.

Nad programem cyklu od 7 lat czuwa twórca i wieloletni kurator tej sekcji na Berlinale, Thomas Struck. Tegoroczna edycja potrwa aż 5 dni — od soboty 15 lipca do środy 19 lipca w oszałamiającej przestrzeni Hali Maszyn EC1 Łódź. W jej ramach zobaczymy filmy: „Soul” duetu Àngel Parra, José Antonio Blanco (szef kuchni: legendarny Modest Amaro, gość specjalny: Daria Pawlewska, redaktor naczelna magazynu „KUKBUK”), „Monsieur Mayonnaise” Trevora Grahama (szef kuchni: Robert Skubisz, goście specjalni: Philippe Mora, australijski reżyser i bohater filmu, oraz Trevor Graham, producent i reżyser), „Boginie jedzenia” Vérane Frédiani (szef kuchni: Katarzyna Daniłowicz, gość specjalny: Małgorzata Minta, dziennikarka kulinarna, autorka bloga Minta Eats), „Boone” Christophera LaMarca (szefowie kuchni: Tomasz Purol i Mariusz Pieterwas, gość specjalny: Grzegorz Łapanowski) i „Andre — The Voice Of Wine” Marka Tchelistcheffa (szef kuchni: Sebastian Krauzowicz, gość specjalny: Michael Seresin, wybitny operator filmowy, a przy okazji jeden z największych nowozelandzkich producentów win).

TRANSATLANTYK KINO ŁÓŻKOWE

Kilkadziesiąt wieloosobowych łóżek z baldachimami, pod którymi wświetlane są znakomite filmy — Kino Łóżkowe to jedno z ulubionych miejsc widzów Transatlantyku! W tym roku komfortowe seanse odbywają się od 13 do 21 lipca w Pasażu Schillera, a jedną z największych niespodzianek programu jest wieczorny pokaz legendarnego filmu Ridleya Scotta „Obcy — 8. pasażer Nostromo” — 21 lipca o 21.00. Dla tych, którzy potrzebują dodatkowej zachęty, ciekawostka: w roku 2015 amerykański magazyn „BuzzFeed” uznał Kino Łóżkowe festiwalu Transatlantyk za jedno z 10 najwspanialszych kin plenerowych na świecie.

FILMOWY KLAN URWISÓW

Ważną częścią festiwalu są pokazy dla najmłodszych. W tym roku, w ramach Filmowego Klanu Urwisów zobaczymy tytuły przywiezione przez selekcjonerów z najciekawszych festiwali na świecie, dobrane tak, by jak najmocniej zakorzenić w małych widzach miłość do kina. W programie m.in. „Kacper i Emma na safari”, „Jak ukraść psa” i „Abulele”. Po każdym filmie na dzieci czekają warsztaty artystyczne, prowadzone przez doświadczonych animatorów. Małych kucharzy z pewnością zainteresują natomiast zajęcia kulinarne pod hasłem „Urwisy poznają przepisy”, prowadzone przez studio Book&Cook.

KINO KLASY B I INNE SZALEŃSTWA, SEZON, POLÓWKA, AWANGARDA, VR

Ale to nie jedyne atrakcje, które czekają na łódzkich widzów tegorocznej edycji! Tradycją festiwalu są nocne seanse pod znakiem Kina Klasy B i Innych Szaleństw w ramach najbardziej niepokornej sekcji Transatlantyku. W tym roku w rozkładzie jazdy m.in. nowe filmy Alexa De la Iglesii („Bar”) i Alice Lowe („Stan niebłogosławiony”).

Sekcja pod nazwą Sezon przypomni najważniejsze premiery sezonu 2016/17, m.in. „Powidoki” Andrzeja Wajdy (ostatni film mistrza polskiego kina, opowiadający o słynnym malarzu Władysławie Strzemińskim), „Przełęcz ocalonych” Mela Gibsona (niesamowita historia Desmonda Dossa, pacyfisty, który podczas II wojny światowej uratował życie dziesiątkom żołnierzy), „Sztukę kochania: Historię Michaliny Wisłockiej" Marii Sadowskiej (biografia słynnej autorki książek o seksie i wielki przebój polskich kin), „Las, 4 rano" Jana Jakuba Kolskiego (opowieść o pracowniku agencji reklamowej, który nagle decyduje się uciec ze świata napędzanego przez pieniądz i zamieszkać w… lesie) oraz nagrodzonego trzema Oscarami „Moonlight” Barry’ego Jenkinsa, nastrojowy film o dojrzewaniu młodego mieszkańca z biednej dzielnicy opanowanej przez gangi.

Wyjątkową formułę będzie miało w tym roku kino plenerowe, organizowane wspólnie z łódzkim festiwalem Polówka. Pod hasłem Transatlantyk Girl Power! zobaczymy 10 filmów o wyjątkowych kobietach — m.in. „Wroga Numer Jeden” Kathryn Bigelow, „Wspomnienie lata” Adama Guzińskiego i „Historię Marii” Jeana-Pierre’a Ameris. Poza tym na seansach pod chmurką także nominowana do Złotej Palmy w Cannes „Młodość” Paolo Sorrentino czy poruszający, obsypany nagrodami „Pokój” Lenny’ego Abrahamsona.

Nowoczesne przestrzenie EC1 Łódź to idealne miejsce realizacji projektu rozszerzonej rzeczywistości. Filmy realizowane techniką VR (Virtual Reality - pol. wirtualna rzeczywistość) cieszyły się ogromną popularnością przed rokiem, dlatego po raz drugi przyjrzymy się najciekawszym produkcjom tego nurtu. Wyświetlimy je w dziewięciu blokach, a każdy z nich będzie poświęcony innemu zagadnieniu, m.in. science-fiction czy teledyskom, tworzonym właśnie w technice VR.

W tym roku Transatlantyk ma też niespodziankę dla miłośników kina eksperymentalnego — z okazji Roku Awangardy w przestrzeniach OFF Piotrkowska odbędzie się przegląd filmów awangardowych. Kolekcję krótkometrażowych, awangardowych realizacji, wybranych przez kuratorkę sekcji, Annę Dąbrowską, pokażemy w ramach obchodów Roku Awangardy w Polsce.

GOŚCIE

Poza Lucrecią Martel i Edwardem Nortonem Transatlantyk odwiedzi w tym roku Jean-Michel Bernard, wybitny kompozytor, którego utwory pamiętamy choćby z filmu Martina Scorsese „Hugo i jego wynalazek” czy „Jak we śnie” i „Ratunku, awaria” Michela Gondry’ego. Podczas festiwalu będzie można posłuchać muzyki Bernarda na żywo — 20 lipca o godz. 20.00 odbędzie się specjalny koncert w Teatrze Nowym im. Kazimierza Dejmka (ul. Więckowskiego 15). Wstęp wolny.

Na zaproszenie festiwalu do Łodzi przyjedzie również znakomity operator filmowy Michael Seresin („Harry Potter i Więzień Azkabanu”, „Wojna o Planetę Małp”), autor zdjęć do 9 filmów Alana Parkera, m.in. „Ptaśka”, „Harry’ego Angela” i „Midnight Express”. Widzowie spotkają się z nim podczas Master Class (19 lipca, godzina 17, Multikino Silver Screen, sala 10), które poprowadzi Nick Holdsworth, dziennikarz The Hollywood Reporter. Z kolei wybitna polska montażystka Milenia Fiedler poprowadzi spotkanie z Anne-Sophie Bion, która montowała m.in. oscarowego „Artystę” - na to wydarzenie zapraszamy 18 lipca o godzinie 13.30 (Multikino Silver Screen sala 9).

GALA OTWARCIA / GALA ZAMKNIĘCIA

Wyjątkowo zapowiada się w tym roku otwarcie festiwalu, z zaplanowanym „Wielkim Czytaniem Kobiet” w reżyserii Marii Sadowskiej. W trakcie wieczoru znane i cenione artystki przeczytają fragmenty dzieł polskiej i światowej literatury, przygotowane przez Michała Nogasia i filmowe dialogi wybrane przez Michała Oleszczyka. Wszystko to w interakcji z muzyką Jana A.P. Kaczmarka w wykonaniu HollyŁódzkiej Orkiestry Filmowej i chóru Vivid Singers pod batutą Moniki Wolińskiej. Solistką będzie Joanna Jakubas (sopran). To wszystko już w piątek 14 lipca o godzinie 20.00 w ramach Gali Otwarcia festiwalu, w łódzkim Teatrze Wielkim (Plac Dąbrowskiego).

W piątek 21 lipca o godzinie 20.00, w tym samym miejscu rozpocznie się Gala Zamknięcia, na której poznamy laureatów wszystkich festiwalowych nagród. Muzyczną gwiazdą wieczoru będzie zespół Kwadrofonik, laureat Paszportu Polityki 2014 w kategorii „Muzyka poważna”. Galę swoją obecnością uświetni gość specjalny festiwalu, Edward Norton.

MIĘDZYNARODOWE KONKURSY KOMPOZYTORSKIE

Jak co roku w programie Transatlantyku znalazły się konkursy dla młodych kompozytorów: Transatlantyk Instant Composition Contest™ oraz Transatlantyk Film Music Competition™.

Pierwszy to jedyny na świecie konkurs kompozycji natychmiastowej, wymagający od uczestników szybkości w podejmowaniu artystycznych decyzji i zdolności do improwizacji. Młodzi twórcy mają za zadanie obejrzeć wybrany dla nich fragment filmu, po czym na oczach jury i publiczności komponują do niego muzykę. Nieco inny charakter ma Film Music Competition™, gdzie od uczestników oczekuje się zarówno starannego dopracowania kompozycji, jak i oryginalności myśli.

Na tegorocznym Transatlantyku, w Teatrze Nowym w Łodzi, posłuchamy kompozycji 10 finalistów. Łączna pula nagród w obu konkursach wynosi ponad 82 tysiące złotych. Dodatkową nagrodą jest wyróżnienie przyznawane przez festiwal i Stowarzyszenie Autorów ZAiKS dla najlepszego młodego polskiego kompozytora, który weźmie udział w Transatlantyk Film Music Competition™. Nagroda wynosi 20 tysięcy złotych. Po każdej prezentacji irlandzki dziennikarz Tim Burden przeprowadzi krótką rozmowę z młodym kompozytorem.

WARSZTATY / TRANSATLANTYK EDU

Podobnie jak w latach poprzednich Transatlantyk to także wyjątkowe warsztaty i spotkania. Coffee With… jest inspirującą platformą komunikacji profesjonalistów z debiutantami. Spotkania w ramach tego cyklu odbywają się przez cały festiwal, a każde z nich trwa około 30 minut.

„Siła kobiet w sztuce”, „Design krytyczny — projektowanie na przekór” czy „Być jak Beyonce — przejawy współczesnego feminizmu” to tylko niektóre z tematów wykładów organizowanych przez festiwal we współpracy z Uniwersytetem SWPS. Wszystkie spotkania odbywają się w Kinie Łóżkowym, codziennie od 14 do 21 lipca o godzinie 18.00. Wspólnie z redakcjami radia TOK FM i tygodnika Polityka organizujemy również cykl debat, poświęconych m.in. aktorstwu oraz głównemu tematowi festiwalu: #siłakobiety. Więcej szczegółów ujawnimy wkrótce.

Zainteresowanych dyskusją na temat współczesnej krytyki filmowej serdecznie zapraszamy na spotkanie z Klausem Ederem sekretarzem generalnym Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych FIPRESCI i cenioną dziennikarką filmową Grażyna Torbicka. (18 lipca o godzinie 15.30 w Multikinie Silver Screen, sala 5.)

Jak co roku zapraszamy też na Talking Piano - wyjątkowe spotkanie widzów z kompozytorem, który opowie o swojej pracy i dokonaniach, ilustrując rozmowę specjalnie przygotowanymi na tę okazję utworami, które wykona na żywo przy fortepianie. Spotkanie odbędzie się 19 lipca o godzinie 19.00 w Teatrze Nowym im. Kazimierza Dejmka, a jego bohaterem będzie kompozytor, laureat Oscara Jan A.P. Kaczmarek.

MIEJSCA FESTIWALOWE

Głównym kinem festiwalowym jest w tym roku Multikino (Silver Screen) (ul. Piłsudskiego 5). Część projekcji gości też u siebie Muzeum Kinematografii (Plac Zwycięstwa 1).

Seanse Kina Łóżkowego odbywają się specjalnie zaaranżowanej przestrzeni w Pasażu Schillera, pokazy Polówki — na terenie EC1 (ul. Targowa 1/3 — przegląd Girl Power!), w Muzeum Włókiennictwa (ul. Piotrkowska 282), na terenie parku Podolskiego, Parku Na Zdrowiu, Nowej Fabrycznej, Parku Julianowskiego i dachu Sukcesji (al. Politechniki 1).

Konkursy kompozytorskie, koncert Jeana-Michela Bernarda i Talking Piano odbędą się w Teatrze Nowym im. Kazimierza Dejmka (ul. Więckowskiego 15).

Miejscem gali otwarcia, gali finałowej i Master Class z Edwardem Nortonem będzie Teatr Wielki (Plac Dąbrowskiego).

Festiwalowy klub, podobnie jak przed rokiem, mieści się na terenie kompleksu OFF Piotrkowska (ul. Piotrkowska 138/140) w klubach DOM i Spaleni Słońcem. Klub będzie czynny codziennie od godziny 20.00 do rana.

Od 13 do 21 lipca w godzinach 10.00-21.00 na trzecim piętrze Multikina (Silver Screen) Łódź (ul. Piłsudskiego 5) działać będzie Biuro Prasowe.

BILETY

SEANSE FILMOWE W MULTIKINIE (Silver Screen)

Pojedyncze bilety w cenie 7 zł ( z wyłączeniem seansów Kina kulinarnego). Bilety od 4 lipca dostępne poprzez www.transatlantyk.org; www.multikino.pl oraz w kasach biletowych w godzinach pracy kina (od 10.00 do kwadransa po rozpoczęciu ostatniego seansu).

Pakiety 7x7 nie są imienne, można je wymienić na 7 biletów na dowolne seanse* odbywające się w Multikinie pod warunkiem dostępności miejsc. Pula pakietów jest ograniczona.

SEANSE W MUZEUM KINEMATOGRAFII (KINO KINEMATOGRAF)

Pojedyncze bilety w cenie 7 zł można kupić w kasach Muzeum Kinematografii od 10 lipca.
Bilety można też kupić na www.transatlantyk.org od 4 lipca.

KINO KULINARNE

Bilety na seans filmowy połączony z kolacją w cenie 200 pln można kupić tylko przez www.transatlantyk.org od 9 czerwca. Pokaz filmowy odbywa się w Multikinie (sala 8, godz. 18.30), po którym widzowie zostaną przewiezieni na wyjątkową kolację w Hali Maszyn EC1.

GALĘ OTWARCIA I GALA ZAMKNIĘCIA (TEATR WIELKI W ŁODZI)

Bilety w cenie 35 zł można kupić tylko przez www.transatlantyk.org od 4 lipca 2017 r.

KINO ŁÓŻKOWE (W PASAŻU SCHILLERA)

Bilety na seans w cenie 30 zł można kupić tylko przez www.transatlantyk.org od 13 czerwca 2017r. Bilet dotyczy łóżka i umożliwia wstęp do łóżka maksymalnie trzem osobom.

WYDARZENIA OTWARTE BEZ KONIECZNOŚCI ODBIORU BEZPŁATNYCH WEJŚCIÓWEK:

Pokazy filmów z sekcji POLÓWKA
Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski Transatlantyk Film Music Competition™
w Teatrze Nowym im. K Dejmka w Łodzi
Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski Transatlantyk Instant Composition Contest™
w Teatrze Nowym im. K Dejmka w Łodzi
Master Class w Multikinie
Warsztaty dla dzieci po filmach “Urwisy Poznają Przepisy”
SPOTKANIA, Q&A
Debaty TOK FM
Debaty Salonu POLITYKI

NA TE WYDARZENIA KONIECZNE JEST ODEBRANIE BEZPŁATNEJ WEJŚCIÓWKI LUB REJESTRACJA:

Koncert Jean-Michela Bernarda (Talking Piano)
Czasoprzestrzenie VR
Coffee with…**
Masterclass z Edwardem Nortonem w Teatrze Wielkim w Łodzi
Wykłady Uniwersytetu SWPS w Kinie Łóżkowym***

Bezpłatne wejściówki na wydarzenia można odbierać w Biurze Festiwalowym (Plac Wolności 5) od 4 lipca codziennie w godzinach 9-17 lub w Centrum Akredytacyjnym w Multikinie poziomie P3 od 13 lipca codziennie od 10:00 do 15 minut po godzinie rozpoczęcia ostatniego seansu.

Odbiór Akredytacji prasowych: od 13 lipca Biuro Prasowe Multikino (Silver Screen) poziom P3. Godziny pracy Biura Prasowego: 10.00 - 21.00.

Organizatorem festiwalu Transatlantyk jest Fundacja Transatlantyk Festival.

Partnerem Głównym Festiwalu jest Miasto Łódź.

Partnerami Festiwalu są Łódzkie Centrum Wydarzeń, EC1 — Miasto Kultury, Narodowe Centrum Kultury Filmowej, Łódź Film Commission, Województwo Łódzkie, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi, Teatr Nowy im. K. Dejmka.

Sponsorami Festiwalu są Skoda i VOX.

DOSTĘP PREMIUM