Wrzesień miesiącem świadomości nowotworów dziecięcych. Akcja Fundacji na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową oraz Przylądka Nadziei

Kampania ma na celu zwiększenie świadomości społecznej nowotworów dziecięcych i wyzwań w ich leczeniu oraz zaangażowaniu poprzez podjęcie wyzwania, zakup produktu odpowiedzialnego społecznie lub przekazanie datku. Wszystko to ma prowadzić do pozyskania środków na leczenie i wsparcie małych pacjentów kliniki onkologicznej Przylądek Nadziei.

Rocznie ponad 2 000 dzieci jest leczonych i pozostaje pod stałą kontrolą zespołu Przylądka Nadziei, wśród nich są dzieci leczone onkologicznie i hematologicznie. Połowa wszystkich przeszczepów szpiku u dzieci w Polsce dokonywanych jest właśnie w Przylądku Nadziei.

W Przylądku Nadziei wykonuje się też nowoczesne metody terapeutyczne, m.in. fotoferezy, immunoterapie i CAR-T.

Dzienny koszt pobytu w szpitalu to 1 000 złotych. Mali pacjenci pozostają w Przylądku Nadziei od kilku tygodni do kilku miesięcy, takich sesji leczniczych może być kilka na przestrzeni kilku lat. Koszt przeszczepu szpiku kostnego i leczenia onkologicznego (chemioterapia) kosztuje nawet kilkaset tysięcy złotych rocznie, w zależności od stopnia skomplikowania choroby i powikłań.

W 2019 roku spośród wszystkich dzieci leczonych w Przylądku, 30 podopiecznych potrzebowało terapii indywidualnych, których koszty dochodzą nawet do kilku milionów złotych.

W Fundacji i w „Przylądku Nadziei” mają wiedzę, doświadczenie, sprzęt medyczny i ekspertów – a więc idealny potencjał, który potrafi zapewnić niezbędną pomoc dzieciom chorym na raka i ich rodzinom.

Aż 85% dzieci ma szansę na powrót do zdrowia. Na drodze stroi jednak wiele trudności: z utrzymaniem lekarzy i pielęgniarek, czy brakiem chętnych do wyboru specjalizacji.

Potrzebna jest też opieka psychologiczna i wsparcie rodziny, gdyż długotrwałe leczenie wpływa degeneracyjnie na wszystkich członków członków rodziny, rodzice np. często muszą rezygnować z pracy, aby opiekować się dzieckiem 

Wśród potrzeb warto wymienić również rozwój medycyny molekularnej oraz konieczność prowadzenia badań klinicznych niesponsorowanych w zespołach międzynarodowych.

Dlatego kampania ma na celu zwiększenie świadomości społecznej nowotworów dziecięcych i wyzwań w ich leczeniu oraz zbudowanie świadomości Złotej Wstążki jako symbolu walki o zdrowie dzieci chorych na raka oraz września jako miesiąca świadomości nowotworów dziecięcych.

Organizatorzy chcieliby zaangażować jak najwięcej Polaków, aby osobiście włączyli się w kampanię poprzez podjęcie wyzwania, zakup produktu odpowiedzialnego społecznie lub przekazanie datku i pozyskać środki na leczenie i wsparcie małych pacjentów kliniki onkologicznej Przylądek Nadziei. 

Jednym z proponowanych działań jest firmowy Rak-Reaton - wyzwanie sportowe – pracownicy podejmują wyzwanie, aby we wrześniu zmierzyć się z wysiłkiem fizycznym (spacer, bieg, jazda na rowerze) i osiągnąć wspólny cel zespołowy, firmowy - np. 1 mln kilometrów.

Inne to Wyzwanie Złotej Wstążki – pracownicy Partnera biorą udział w miesięcznym wyzwaniu. Sami deklarują na czym będzie ono polegało i zobowiązują się przy tej okazji do zbiórki środków na rzecz Fundacji (np. konkursy pieczenia Złotych Babeczek).

Kolejne rozwiązanie zakłada wykorzystanie funduszu socjalnego - przekazanie przez pracowników określonej kwoty ze środków ZFŚS na rzecz dzieci chorych na raka.

logo-naratunek-plus-wstazkalogo-naratunek-plus-wstazka BB_studio

DOSTĘP PREMIUM