Wrzesień miesiącem świadomości nowotworów dziecięcych. Akcja Fundacji na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową oraz Przylądka Nadziei
Rocznie ponad 2 000 dzieci jest leczonych i pozostaje pod stałą kontrolą zespołu Przylądka Nadziei, wśród nich są dzieci leczone onkologicznie i hematologicznie. Połowa wszystkich przeszczepów szpiku u dzieci w Polsce dokonywanych jest właśnie w Przylądku Nadziei.
W Przylądku Nadziei wykonuje się też nowoczesne metody terapeutyczne, m.in. fotoferezy, immunoterapie i CAR-T.
Dzienny koszt pobytu w szpitalu to 1 000 złotych. Mali pacjenci pozostają w Przylądku Nadziei od kilku tygodni do kilku miesięcy, takich sesji leczniczych może być kilka na przestrzeni kilku lat. Koszt przeszczepu szpiku kostnego i leczenia onkologicznego (chemioterapia) kosztuje nawet kilkaset tysięcy złotych rocznie, w zależności od stopnia skomplikowania choroby i powikłań.
W 2019 roku spośród wszystkich dzieci leczonych w Przylądku, 30 podopiecznych potrzebowało terapii indywidualnych, których koszty dochodzą nawet do kilku milionów złotych.
W Fundacji i w „Przylądku Nadziei” mają wiedzę, doświadczenie, sprzęt medyczny i ekspertów – a więc idealny potencjał, który potrafi zapewnić niezbędną pomoc dzieciom chorym na raka i ich rodzinom.
Aż 85% dzieci ma szansę na powrót do zdrowia. Na drodze stroi jednak wiele trudności: z utrzymaniem lekarzy i pielęgniarek, czy brakiem chętnych do wyboru specjalizacji.
Potrzebna jest też opieka psychologiczna i wsparcie rodziny, gdyż długotrwałe leczenie wpływa degeneracyjnie na wszystkich członków członków rodziny, rodzice np. często muszą rezygnować z pracy, aby opiekować się dzieckiem
Wśród potrzeb warto wymienić również rozwój medycyny molekularnej oraz konieczność prowadzenia badań klinicznych niesponsorowanych w zespołach międzynarodowych.
Dlatego kampania ma na celu zwiększenie świadomości społecznej nowotworów dziecięcych i wyzwań w ich leczeniu oraz zbudowanie świadomości Złotej Wstążki jako symbolu walki o zdrowie dzieci chorych na raka oraz września jako miesiąca świadomości nowotworów dziecięcych.
Organizatorzy chcieliby zaangażować jak najwięcej Polaków, aby osobiście włączyli się w kampanię poprzez podjęcie wyzwania, zakup produktu odpowiedzialnego społecznie lub przekazanie datku i pozyskać środki na leczenie i wsparcie małych pacjentów kliniki onkologicznej Przylądek Nadziei.
Jednym z proponowanych działań jest firmowy Rak-Reaton - wyzwanie sportowe – pracownicy podejmują wyzwanie, aby we wrześniu zmierzyć się z wysiłkiem fizycznym (spacer, bieg, jazda na rowerze) i osiągnąć wspólny cel zespołowy, firmowy - np. 1 mln kilometrów.
Inne to Wyzwanie Złotej Wstążki – pracownicy Partnera biorą udział w miesięcznym wyzwaniu. Sami deklarują na czym będzie ono polegało i zobowiązują się przy tej okazji do zbiórki środków na rzecz Fundacji (np. konkursy pieczenia Złotych Babeczek).
Kolejne rozwiązanie zakłada wykorzystanie funduszu socjalnego - przekazanie przez pracowników określonej kwoty ze środków ZFŚS na rzecz dzieci chorych na raka.
logo-naratunek-plus-wstazka BB_studio