Edycja specjalna konkursu Timecode Akcja Animacja pod hasłem "Animacja dla Planety" rusza już 16 września

Już 16 września rusza specjalna edycja konkursu dla twórców animacji reklamowych i motion designerów - TIMECODE AKCJA ANIMACJA. W tym roku konkurs odbywa się pod hasłem ANIMACJA DLA PLANETY. Tematem łączącym wszystkie zadania konkursowe jest ekologia. Prace można zgłaszać do 14 października, zwycięzców poznamy 10 listopada.

Timecode Akcja Animacja to szansa na zaistnienie w branży kreatywnej i marketingowej dla wszystkich, którzy w ciekawy i angażujący sposób umieją opowiadać historie za pomocą ruchomych obrazów. Tegoroczna edycja jest wyjątkowa. Po raz pierwszy konkurs ma temat prze-wodni i po raz pierwszy odbywa się online.

Wspólnym mianownikiem pięciu tegorocznych zadań konkursowych jest ekologia. Wszystkie te-maty dotyczą zagadnień związanych z wyzwaniami cywilizacyjnymi, zrównoważonym rozwojem i środowiskiem naturalnym.

Ochrona środowiska i poprawa jakości życia to dziś kwestie priorytetowe. Jako organizator konkursu Timecode Akcja Animacja postanowiliśmy wesprzeć działania firm, którym nie pozostają one obojętne. Dlatego do współpracy przy tegorocznej edycji zaprosiliśmy pięć marek, które w swojej komunikacji poruszają tematy związane właśnie z wyzwaniami cywilizacyjnymi. Mamy nadzieję, że tegoroczna inicjatywa, która odbędzie się pod hasłem „Animacja dla Planety” spotka się z równie dużym zainteresowaniem jak poprzednie edycje Timecode Akcja Animacja - mówi Tomasz Dławi-chowski, CEO Timecode Film Production, organizator konkursu.

Kiedy w marcu decydowaliśmy o przeniesieniu terminu nadchodzącej edycji, wiedzieliśmy że tego-roczny konkurs będzie inny. W związku z pandemią koronawirusa, w trosce o bezpieczeństwo uczest-ników i całego zespołu, postanowiliśmy przenieść wszystkie działania do internetu. Zarówno obrady jury, jak również warsztaty z uczestnikami odbywać się będą zdalnie. W tym roku zrezygnowaliśmy też z otwartych spotkań ze studentami uczelni artystycznych. - dodaje Filip Tomann, partner w Ti-mecode Film Production

Zadaniem uczestników jest stworzenie, w dowolnej technice animacyjnej, filmu do jednej z sześciu, gotowych ścieżek dźwiękowych, opracowanych przez agencje: FCB Bridge 2 Fun oraz VML&YR – partnerów kreatywnych konkursu.

Spośród zgłoszonych prac, jury w którego składzie znaleźli się eksperci w dziedzinie animacji, motion designu, grafiki oraz komunikacji marketingowej, wybierze półfinalistów. Pięć wybranych osób zostanie zaproszonych na warsztaty kreatywne online. W ramach tych zajęć, twórcy prac półfinałowych będą mieli okazję aż dwukrotnie poprawić swoje animacje, przy wsparciu wybranych jurorów.

JuryJury mat. org.

Laureat tegorocznej edycji konkursu otrzyma nagrodę główną: 10 000 zł, monitor EIZO Color Edge CS2410 oraz tablet Wacom One. Dodatkowo każda z marek partnerskich, przyzna własne wyróżnienia, na które składają się honoraria 6 x 2000 zł oraz 6 tabletów Wacom Baboo Slate.

Pula nagród w konkursie wynosi 27 000 zł.

Prace oceniać będą: duet reżyserski Kasia Kijek i Przemek Adamski, Beata Śliwińska „Barrakuz” - Visual & Graphic Designer, Andrzej Pągowski – artysta grafik, Małgorzata Drozdowska - creative director FCB Bridge2Fun, Agnieszka Klimczak - Executive Creative Director FCB Bridge2Fun, Anna Iller - branded content manager Grupy Allegro, Agnieszka Koćmierowska - senior art director McCann Worldgroup, Filip Tomann - producent Timecode Film Production, Łukasz Słotwiński - partner / design One Eleven, Anna Szkałuba - Head Of Visual Design, VMLY&R, Olga Wroniewicz - pełnomocnik Rektora ds. współpracy międzynarodowej w Polsko Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz Kuba Matyka - Creative Director / Experience Director MELT. Konkursowe ścieżki dźwiękowe można pobierać od 16.09.2020 ze strony: www.timecodeakcjaani-macja.pl. Prace można zgłaszać do dnia 14 października. Laureatów tegorocznej edycji konkursu poznamy 10 listopada.

Partnerzy edycji Animacja dla Planety: Ikea, Sanofi, Fixly, Nexera, Credit Agricole Bank Pol-ska i Żywiec Zdrój

Partnerzy kreatywni: FCB Bridge2Fun oraz VMLY&R (kreacja konkursowych ścieżek dźwiękowych); One Eleven (opracowanie identyfikacji wizualnej 3 edycji konkursu); UCHO Studio (nagra-nie ścieżek dźwiękowych); Apollo Music (bank muzyki)

Partner strategiczny: Open Minded Group (współpraca przy opracowaniu koncepcji i strategii konkursu, komunikacja projektu)

Organizator konkursu: dom produkcyjny Timecode Film Production

Partner operacyjny: Studio Bank

Patroni medialni: GRAFMAG, TokFM, Onet

Więcej informacji: pr@openmindedgroup.pl

www.timecodeakcjaanimacja.pl

Konkurs powstał z inicjatywy domu produkcyjnego Timecode Film Production, który od 16 lat zajmuje się produkcją dedykowaną komunikacji marketingowej. Timecode specjalizuje się w realizacji reklam i animacji, pracując dla klientów w Polsce i w Europie. Na swoim koncie ma setki animacji emitowanych na antenach stacji telewizyjnych, w kinach i mediach społecznościowych. Celem konkursu jest wzrost poziomu polskiej animacji reklamowej i wyszukiwanie talentów.

DOSTĘP PREMIUM