Ślady: Drzewiecki / Wesołowski / Przybyłowicz / Bondara. Wieczór baletowy

Cztery wybitne osobowości związane z poznańskim zespołem baletowym, cztery różnorodne prace choreograficzne powstałe w odmiennych czasach, jedna postać: Conrad Drzewiecki, bez którego współczesny taniec polski by nie istniał.

Wymienionych twórców łączy nić subtelnych powiązań. Drzewiecki stworzył silny poznański zespół, oryginalny i rozpoznawalny nie tylko w kraju, który dał podwaliny pod Polski Teatr Tańca. Emil Wesołowski, uczeń i następca Drzewieckiego, był nie tylko szefem poznańskiego baletu, ale i na początku XXI wieku dyrektorem artystycznym poznańskiej Opery, schedę po nim przejął Jacek Przybyłowicz, z każdym rokiem ugruntowujący swoją pozycję we światowej choreografii i refleksji nad sztuką tańca i na koniec najmłodszy z nich - Robert Bondara, obecny kierownik poznańskiego zespołu, który swe pierwsze istotne taneczne doświadczenia zdobywał w choreografiach autorstwa Drzewieckiego i Wesołowskiego, a sam jest teraz jednym z najbardziej liczących się choreografów młodego pokolenia.

Cztery utwory, cztery nazwiska, cztery choreograficzne języki - podróż przez historię poznańskiego zespołu baletowego.

Realizatorzy:
choreografia (Adagio na smyczki i organy) - Conrad Drzewiecki
choreografia (Powracające fale) - Emil Wesołowski
choreografia (Kilka krótkich sekwencji) - Jacek Przybyłowicz
choreografia / kostiumy / reżyseria świateł (8 m 68) - Robert Bondara

DOSTĘP PREMIUM