Rekrutacja jak reklama pracodawcy. Szukanie pracowników to dziś skomplikowana kampania

Rekrutacja coraz częściej przypomina kampanię wizerunkową pracodawcy i zachęcanie pracownika do rekrutowania niż wybieranie najlepszego spośród kandydatów. Eksperci OLX przygotowali kilka rad, które pomogą przeprowadzić skuteczną rekrutację.

"Nie wystarczy już napisać dobre ogłoszenie, trzeba przeprowadzić rekrutację dostosowaną do potrzeb pracowników na danym stanowisku. Najlepiej, by była intrygująca, bardzo dobrze przygotowana merytorycznie i wykorzystywała kanały, którymi najłatwiej dotrzeć do danej grupy docelowej" - to jeden z wniosków wysnutych w raporcie "OLX Praca. Poznaj Swojego Pracownika. Know How 2019"

Ogłoszenie musi przykuwać uwagę

Szukający pracy coraz mniej czasu poświęcają na studiowanie poszczególnych ogłoszeń o pracę. Warto zatem zastanowić się, jak przygotować ogłoszenie, aby przykuwało uwagę. Nie chodzi tu tylko o treść, ale również szatę graficzną.

Ważne jest, aby nazwa stanowiska i zakres zadań były jasno sprecyzowane w ogłoszeniu. Dobrym ruchem jest podanie krótkiej informacji na temat firmy, w której pracę proponujemy. Coraz częściej kluczowa jest lokalizacja, w jakiej oferowana jest praca. Nie wystarczy podać adresu centrali firmy, warto jasno określić, pod jakim adresem potencjalny pracownik miałby wykonywać swoje obowiązek. Według ekspertów OLX kluczowe jest podanie widełek płacowych - ogłoszenia o pracę, w których został podany taki przedział, cieszyły się dużo większym zainteresowaniem od tych, które były pozbawione takiej informacji.

Employer branding - promocja marki

Proces rekrutacji jest również bardzo dobrą okazją do promocji firmy. Zdaniem ekspertów OLX jeśli proces jest "mało uciążliwy i dobrze przygotowany merytorycznie", to nawet jeśli dana osoba nie zostanie zatrudniona, to dobre wrażenie, które w niej pozostanie, może zaprocentować w przyszłości. Coraz częściej spotykane są bardzo kreatywne sposoby rekrutacji, takie jak gry rekrutacyjne, escape roomy czy spotkania rekrutacyjne w zaskakujących miejscach. Kluczowa w tym procesie jest osoba rekrutująca, która przeprowadza spotkania i kontaktuje się z kandydatami. To od niej w dużej mierze zależy, jakie firma wywrze wrażenie na kandydacie.

Odpowiednie tempo rekrutacji

Pracodawca chce od rekrutera jak najszybszego znalezienia kandydata na dane stanowisko. Jednak dobrze przeprowadzony system rekrutacji musi zająć czas i nie tworzyć na potencjalnych kandydatach wrażenia szukania pracownika w panice. Zdaniem ekspertów przygotowujących raport "OLX Praca. Poznaj Swojego Pracownika": "Chęć przyspieszenia procesu, i być może krótkoterminowy sukces w tym zakresie, możemy przypłacić problemami długoterminowymi. Mogą pojawić się takie utrudnienia, jak mniej aplikacji, negatywne opinie w internecie na temat procesu rekrutacyjnego czy spływ gorszych jakościowo CV".

Więcej o:

DOSTĘP PREMIUM