Chcesz być mądry przed szkodą? Wyciągnij wnioski z poprzedniej. Błędy służą, jeśli umiemy się na nich uczyć

Wyobrażasz sobie firmowe spotkanie, zorganizowane po to, by rozmawiać o popełnionych w firmie błędach? Nie po to, by piętnować "sprawców" a po to, by - po prostu - na błędach się uczyć, w myśl zasady "uczmy się także na błędach innych, bo wszystkich sami nie zdołamy popełnić". Ale żeby tak było, w filozofię działania firmy warto wpisać, że nie chowamy błędów pod dywan, że nie udajemy, także sami przed sobą, że jesteśmy bezbłędni. W tym odcinku "Dobrej pracy" także o wartościowym podejściu do informacji zwrotnej oraz o psychologicznej umiejętności radzenia sobie nie tylko z konsekwencjami błędu, który już się zdarzył, ale też umiejętności nie ulegania lękowi przed błędem jeszcze nie popełnionym. Są też ciekawe przykłady treningów, które pozwalają skutecznie radzić sobie z poczuciem zażenowania, onieśmielenia, wynikającego z naszego "spięcia" przed zadaniem, w którym nie powinniśmy się pomylić. O tym wszystkim Zuzanna Piechowicz rozmawia z Rafałem Żakiem - trenerem, mówcą, autorem m.in. "Sztuki błądzenia".

DOSTĘP PREMIUM