Nie zawsze chodzi o efekt "WOW". Trwają poszukiwania najlepszych kampanii rekrutacyjnych w Polsce [materiały partnera]
Czym jest kampania rekrutacyjna? Może się wydawać, że mowa o dużym przedsięwzięciu komunikacyjnym. Niekoniecznie! Kampania wcale nie musi być szeroko zakrojona, musi być natomiast serią działań komunikacyjnych o określonych celach rekrutacyjnych.
Dlaczego warto tworzyć kampanie rekrutacyjne?
Czy kampanie rekrutacyjne możemy nazwać nowym trendem? – Nie, za to nowością są media wykorzystywane w komunikacji. Ostatni rok pokazał, że można bardzo dobrze wykorzystać w rekrutacji media społecznościowe, employee advocacy czy formaty wideo, a przy tym nie wydać fortuny na produkcję. Widzimy napisane od serca posty szefów działów, nakręcone telefonem filmiki przedstawiające codzienne życie zespołów, proste a efektywne treści – komentuje Kinga Makowska, jurorka konkursu i ekspertka w obszarach HR i komunikacji marki pracodawcy.
Polskie firmy tworzą kampanie tam, gdzie zwykłe ogłoszenie o pracę to za mało. Chcą zaskoczyć potencjalnego kandydata niestandardowym podejściem, lepiej opowiedzieć o ofercie pracodawcy lub kompleksowo przedstawić swoją firmę. To rozwiązanie szczególnie popularne w branżach o wysokiej konkurencyjności ofert pracodawców i stałym zapotrzebowaniu rekrutacyjnym: IT, produkcji, logistyce czy handlu.
Co sprawia, że kampanię rekrutacyjną można nazwać dobrą?
Zgodnie z zasadą „wyróżnij się albo zgiń", firmy prześcigają się w coraz bardziej niecodziennych sposobach na dotarcie do potencjalnych kandydatów. Jednak, jak przekonują organizatorzy Konkursu „Liderzy Rekrutacji", w kampaniach nie zawsze chodzi o efekt „WOW". Często o wiele ważniejsza jest skuteczność akcji, wyrażona na przykład w liczbie pozyskanych zgłoszeń czy zatrudnionych pracowników.
To szczególnie dobra wiadomość dla organizacji, które nie chwaliły się swoimi działaniami rekrutacyjnymi, bojąc się, że mogą one zostać uznane za niewystarczająco spektakularne.
Kampanie będą oceniane w trzech kategoriach:
- kreatywność (dla działań niecodziennych, nieoczywistych i pomysłowych),
- innowacyjność (dla inicjatyw nowatorskich i wyprzedzających trendy),
- efektywność (dla działań skutecznych, przynoszących zamierzone rezultaty).
W zeszłym roku nagrody otrzymały firmy Budimex, Adecco i Contman
Jak wyglądała poprzednia edycja Konkursu? Nadesłano łącznie aż 80 zgłoszeń, a rozstrzygnięcie nastąpiło podczas eventu „OLX Know How" – pierwszej HR-owej telewizji śniadaniowej. Zwycięska w kategorii „kreatywność" kampania „CEO for One Month" wyróżniła się nie tylko niecodzienną koncepcją (młodzi kandydaci mogą wziąć udział w rekrutacji na stanowisko prezesa firmy), ale też pomysłowo przeprowadzonym, stuprocentowo wirtualnym procesem selekcji. Również pozostali zwycięzcy pokazali, jak wiele można zyskać na wykorzystaniu różnorodnych narzędzi komunikacyjnych i rekrutacyjnych.
Jak wyzwania rekrutacyjne polskich firm zmieniły się na przestrzeni roku? Które projekty wyróżniły się skutecznością, a które zaskoczyły innowacyjnym lub szczególnie kreatywnym podejściem? Tego dowiemy się już 25 listopada podczas konferencji OLX Know How, podczas której zostanie wyłonionych troje zwycięzców – po jednym z każdej kategorii.
Tegoroczne, wyróżniające się kampanie można zgłaszać do 10 listopada 2021 r., poprzez formularz dostępny na stronie https://olxknowhow.pl/.
DOSTĘP PREMIUM
- Haiti - "upadłe państwo" bez prezydenta i parlamentu. "Struktury państwowe i przestępcze przenikają się ze sobą"
- Egzorcyści przywiązali ją do łóżka, namaszczali krocze i okaleczali krzyżem. Tortury w piwnicach kościołów
- "Hurtowe kupowanie poparcia". PiS wybrał rozdawanie laptopów, ale dosypać pieniędzy na leczenie dzieci nie chce
- Egzorcyści naoglądali się horrorów? "Oczywiście, że tak!". O. Gużyński o specyficznym uwiedzeniu
- Hospicjum to szansa
- Czesi wybrali nowego prezydenta. Petr Pavel wygrywa w drugiej turze
- Jan Zieliński i Hugo Nys przegrali w finale debla wielkoszlemowego Australian Open
- Lex Kaczyński? WP: Dzięki zmianie w kodeksie prezes PiS nie będzie musiał płacić Sikorskiemu
- Trudne warunki na szlakach turystycznych w Beskidach. "W wyższych partiach gór widoczność jest ograniczona do 50 m"
- Bloomberg: Putin planuje nową ofensywę. Może się zacząć w lutym lub w marcu