"Ciężko nie reżyserować czegoś razem, kiedy ten temat cały czas i tak jest w domu". Brodka i Dzienis o wspólnym życiu i pracy

Pierwszy wspólny wywiad Brodki i Przemka Dzienisa. W rozmowie z Kamilem Wróblewskim artyści opowiadają o swojej współpracy zawodowej i mieszaniu jej z życiem prywatnym. - Ciężko jest nie reżyserować czegoś razem w momencie, kiedy ten temat cały czas jest obecny w domu - mówią.
Zobacz wideo

- Jestem w trakcie przygotowań do trasy koncertowej. Rozpoczęłam próby z moim zespołem. Mam nadzieję, że obostrzenia pozwolą nam zagrać już takie pełnowymiarowe koncerty w tym roku. To jest moje wielkie marzenie i na to bardzo czekam - powiedziała w pierwszych minutach rozmowy Monika Brodka. 

Niedawno - bo pod koniec maja - ukazał się jej piąty studyjny album o nazwie "BRUT". Płytę zapowiadały dwa świetnie przyjęte single zobrazowane dopracowanymi klipami. Pierwszy z nich - "Game Change" traktował o podziale ról w społeczeństwie ze względu na płeć i otrzymał nominację do prestiżowej nagrody Berlin Music Video Award (o tym klipie Brodka opowiadała w audycji "Między Słowami" już w marcu). Drugi - "Hey Man" to szpiegowsko-erotyczna opowieść mająca miejsce w mieście BRUT, w której główną rolę odgrywa alterego Brodki - Lola. Obydwa klipy wyreżyserowała Brodka wspólnie z Przemkiem Dzienisem.

- Zaprosiłam Przemka do tego projektu, bo czułam, że potrzebuję pomocy w skondensowaniu mojego pomysłu, w przelaniu na papier, w przygotowaniu w profesjonalny i kompletny sposób - mówiła w TOK FM artystka. Jak dodała, praca nad klipem "Game Change" była dla niej niezwykle wyczerpująca - w teledysku było mnóstwo choreografii, różnych kostiumów, miejsc i ról. Dlatego - jak podkreśliła - potrzebowała zarówno pomocy koncepcyjnej jak i realizacyjnej. 

 

Brodka podchodzi do swoich teledysków skrupulatnie, ale i z rozmachem. Jej klipy pełne są często kolorów czy zmieniających się scen. Jak sama mówiła w rozmowie z Kamilem Wróblewskim - jej pomysły na klipy są na ogół dość "ogólnym konceptem", który trzeba dopracować i rozpisać na konkretne sceny. - Przemek jest pod tym kątem świetną osobą i te moje myśli potrafi systematyzować - przyznała.

- Ciężko jest nie reżyserować czegoś razem w momencie, kiedy ten temat cały czas jest obecny w domu - powiedział sam Dzienis. Nie jest bowiem tajemnicą, że razem z Brodką są parą nie tylko zawodowo, ale i prywatnie. - Nawet kiedy Monia by nie chciała, żebym się w coś włączał, to się okazuje, że my i tak tym cały czas żyjemy. To jest codziennie w naszych rozmowach. Monia ma bardzo jasno sprecyzowane pewne pomysły, które muszą się gdzieś zawrzeć, a ja jestem od tego, żeby te pomysły przeprowadzić, żeby one się czytały w miarę logicznie i komunikować ekipie to, co Monia ma na myśli tak bardziej technicznie - opowiadał Dzienis.

Oboje przyznali, że w "przenoszeniu" pracy do domu w zasadzie nie ma u nich żadnych granic. - Jeśli się żyje takim projektem (…), to ten projekt jest cały czas. Nie da się go wyłączyć, nawet jak się bardzo chce. To są z jednej strony procesy męczące, ale z drugiej bardzo kreatywne. Myślę, że nam się to pozwoliło lepiej poznać, zrozumieć swoje toki myślenia i że to wszystko poszerzyło naszą wiedzę o naszych potrzebach i wizualnym rozumieniu świata - mówił dalej Dzienis.

Całej rozmowy z Brodką i Przemkiem Dzienisem możesz posłuchać tu:

TOK FM PREMIUM