Czy to czas na e-commerce? Jak się zabrać za tworzenie i prowadzenie sklepu internetowego?

Czas pandemii koronawirusa i izolacji większości z nas w domach sprawił, że zmienił się nasz sposób życia, w tym robienia zakupów. Ci, których w internecie nie ma, często stoją przed dramatycznymi decyzjami. Jak się zabrać za robienie biznesu online?

Obserwując udział procentowy osób kupujących online i statystyki wzrostu tej sprzedaży, w Polsce mamy bardzo duże pole do popisu i podatny grunt do rozwoju. Znajdujemy się bowiem w momencie dużego wzrostu koniunktury na biznesy prowadzone przez Internet. Coraz więcej internautów dokonuje zakupów w sieci, a rosnące zarobki przekładają się również na zwiększenie średniej wartości koszyków sprzedażowych oraz ilości samych zakupów dokonywanych przez platformy internetowe. Nic dziwnego, że zainteresowanie biznesem internetowym jest coraz większe.

Wiele osób, przed założeniem e-sklepu, myśli że jest to trudne zadanie logistyczne. Warto zatem prześledzić czego tak naprawdę potrzebujemy, aby otworzyć biznes w sieci.

W przypadku sklepu internetowego spokojnie na początek możemy sobie poradzić z wieloma rzeczami bez dużych inwestycji. Ponieważ w jego siedzibie nie będziemy przyjmować klientów, wymagania lokalowe będą mniejsze niż w przypadku sklepu tradycyjnego. W zależności od decyzji jaką podejmiemy, możemy mieć swój magazyn, ale także możemy działać w systemie dropshipping - który całkowicie eliminuje koszty przechowywania towarów.

Aby otworzyć e-sklep, przede wszystkim potrzebujemy oprogramowania, które pozwoli nam dodać produkty, ich specyfikę, umożliwi przyjmowanie płatności oraz udostępni wybór różnorodnych dostaw dla klienta. Na rynku istnieje wiele rozwiązań tego typu, które w modelu abonamentowym (SaaS) udostępniają takie oprogramowanie.

Powyższy fragment pochodzi z e-booka "Podwójna moc e-sprzedaży: ERP i e-sklep" przygotowanego przez producenta oprogramowania - firmę Soneta sp. z o.o., z udziałem ekspertów Shoper i enova 365. TU możesz pobrać całość >>

DOSTĘP PREMIUM