Netflix wciąż deklasuje rywali. Czy Disney+ ma szansę mu zagrozić? Ranking najpopularniejszych platform w Polsce

Polacy wciąż najchętniej oglądają Netfliksa. Czy pojawienie się nowego, dużego gracza, czyli Disney+ zmieni układ sił na rynku platform streamingowych w Polsce? Na razie lider jest niedościgniony, ale walka o drugie miejsce może być zaciekła.

Netflix niekwestionowanym liderem oglądalności nad Wisłą

W ostatnim czasie dużo mówiono i pisano o problemach, z jakimi boryka się platforma Netflix. Sytuacja ta nie przekłada się jednak na wyniki, jakie streamingowych gigant notuje w Polsce. Badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl pokazują, że Netflix wciąż jest niekwestionowanym liderem rynku.

W czerwcu platformę Netflixa jako stronę www i aplikację mobilną odwiedziło 13,51 mln polskich internautów, co dało 45,41 proc. zasięgu. Każdy spędził tam przeciętnie 5 godzin, 17 minut i 6 sekund. Warto podkreślić jednak, że żadna platforma, poza CDA Premium nie zdradza liczby swoich subskrybentów w Polsce, dlatego wyniki Mediapanelu podają liczbę wszystkich osób, które przynajmniej raz odwiedziły dane serwisy VOD, poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację

Jeśli nie Netflix, to co? W najbliższym czasie rozegra się walka o drugie miejsce

Na drugim miejscu w rankingu najpopularniejszych serwisów uplasowało się HBO Max z 4,42 mln użytkowników. To wynik nieco słabszy niż miesiąc wcześniej. Tuż za HBO Max znalazł się debiutant, czyli Disney plus. Platforma spod znaku Myszki Miki potrzebowała zaledwie dwóch tygodni (od 14 czerwca), by uplasować się na podium. Jak podają wirtualnemedia.pl, jej wynik to 3,69 mln internautów, 12,4 proc. zasięgu) i średni czas  2 godziny, 5 minut i 13 sekund. Zbliżone wyniki Disney+ i HBO Max pozwalają przypuszczać, że najbardziej zaciekła walka o widza rozegra się właśnie między tymi platformami. 

Pozostałe wyniki platform streamingowych w Polsce wyglądają następująco: 

 

  • Player ma 3,16 mln użytkowników,
  • CDA ma 2,53 mln użytkowników,
  • TVP VOD ma 2,46 mln użytkowników,
  • CANAL+ ma 2,41 mln użytkowników,
  • Amazon Prime Video ma 2,3 mln użytkowników,
  • Polsat Box Go ma 2,2 mln użytkowników,
  • WP ma 2,04 mln użytkowników.

Netflix, HBO Max i Disney+ - porównanie cen najpopularniejszych platform w Polsce

Ranking popularności pokazuje, które platformy najchętniej wybierają Polacy. A jak wygląda porównanie cen pierwszej trójki. Sprawdź, ile trzeba zapłacić za dostęp do biblioteki Netfliksa, HBO Max i Disney plus:

Abonament Netflix dostępny jest w trzech pakietach:

  • plan Podstawowy - 29 zł miesięcznie - wideo w jakości SD (480p) na 1 ekranie;
  • plan Standard - 43 zł miesięcznie - wideo w jakości Full HD (1080p) na 2 ekranach równocześnie;
  • plan Premium - 60 zł miesięcznie - wideo w jakości 4K (2160p) + HDR na 4 ekranach równocześnie.

Abonament HBO Max wynosi 29,99 zł miesięcznie. Osoby, które przed wejściem HBO Max miały wykupioną subskrypcję HBO Go, otrzymały rabat i dopóki będą opłacały abonament, jego cena to dla nich 19,99 zł miesięcznie. 

Disney plus - miesięczny dostęp do zasobów Disneya kosztuje 28,99 zł. Nieco taniej zapłacą osoby, które zdecydują się na abonament roczny. Zapłacą za niego tylko 289,90 zł, co w przeliczeniu na 12 miesięcy daje kwotę 24,16 zł. 

DOSTĘP PREMIUM