Netflix pozywa twórczynie musicalu opartego na serialu "Bridgertonowie". Szykuje się sądowa batalia

Netflix postanowił wytoczyć sądową batalię dwóm amerykańskim tiktokerkom, które zyskały popularność dzięki stworzonemu przez siebie musicalowi opartemu na serialu "Bridgertonowie". Streamingowy gigant uważa, że Abigail Barlow i Emily Bear bezprawnie użyły marki jednej z najpopularniejszych serialowych produkcji platformy.

Tiktokerki podbiły Internet dzięki serialowi Netfliksa

Abigail Barlow i Emily Bear to dwie utalentowane amerykanki, które niedługo po premierze pierwszego sezonu "Bridgertonów" założyły profil na TikTok’u, na którym zaczęły tworzyć utwory muzyczne, bezpośrednio nawiązujące do serialowego hitu Netfliksa. Ich twórczość zyskiwała coraz większe grono fanów. Popularność przełożyła się na stworzenie całego albumu  „Unofficial Bridgerton Musical", który w kwietniu zdobył nagrodę Grammy dla najlepszego musicalu. 

Netflix początkowo przyglądał się poczynaniom tiktokerek z życzliwym zainteresowaniem. Jedną z ich produkcji opublikowano nawet na oficjalnym profilu serialu. Ostatnio jednak podejście platformy do twórczości Barlow i Bear uległo diametralnej zmianie.

Netflix pozywa tiktokerki i zarzuca im przekroczenie granicy "fun fiction"

Zmianę podejścia Netfliksa do tiktokerek zapoczątkował fakt, iż Barlow i Bear zorganizowały w Waszyngtonie koncert ze swoim musicalem dokładnie w tym samym czasie, w którym Netflix zaplanował własną imprezę związaną z serialem "Bridgertonowie". Jak podaje magzyn Billboard.com do sądu w Waszyngtonie wpłynął pozew przeciwko Barlow i Bear złożony przez przedstawicieli Netfliksa. 

Streamingowy gigant uznał, że tiktokerki przekroczyły granicę "fan fictnion", czyli twórczości nawiązującej do jakiejś produkcji, którą fani tworzą dla zabawy. Netflixowi zaczęło przeszkadzać, że autorki musicalu zaczęły na swojej twórczości zarabiać, a do tego, jak twierdzi platforma, zataiły fakt, iż ich produkcja nie powstała za zgodą ani pod auspicjami Netfliksa. 

- Netflix jest właścicielem wyłącznych praw do tworzenia piosenek, musicali oraz innych dzieł opartych na "Bridgertonach". Barlow i Bear nie mogą wziąć sobie tych praw, opartych na ciężkiej pracy innych osób, bez pozwolenia. A dokładnie tak właśnie zrobiły - napisała firma w uzasadnieniu swojego pozwu.

Barlow i Bear na razie nie skomentowały pozwu, jaki otrzymały od Netfliksa. 

"Bridgertonowie" - tiktokerki wykorzystały jeden z najpopularniejszych seriali Netfliksa

"Bridgertonowie" to historyczny dramat z elementami komedii romantycznej, oparty na powieściach Julii Quinn. Produkcja od początku cieszyła się ogromną popularnością, a wyemitowany w kwietniu 2. sezon rozbił netfliksowy bank. 

W pierwszym tygodniu widzowie oglądali „Bridgertonów" przez 251,7 miliona godzin. W ten sposób 2. sezon serialu zdobył pierwsze miejsce w rankingu oglądalności anglojęzycznych produkcji serialowych Netfliksa. Rekord ten został pobity dopiero przez 4. sezon "Stranger Things".

DOSTĘP PREMIUM