Nauczyciele o zdalnych lekcjach. "DGP": Większość przyłapała swoich uczniów na oszustwach

Lepsze oceny, dyscyplina na lekcjach i imponująca frekwencja, która jednak nie przekłada na się wiedzę - o lukach w edukacji online mówią nauczyciele w badaniu przeprowadzonym dla "Dziennika Gazety Prawnej". Prawie połowa jest zdania, że zdalna nauka nie ma sensu, a uczniów często tak naprawdę na lekcjach nie ma.
Zobacz wideo

Jak informuje "DGP", Ogólnopolskie Forum Nauczycieli i Dyrektorów zapytało 200 nauczycieli o to, jak oceniają zdalną edukację. "Teoretycznie wygląda to całkiem dobrze - pedagodzy deklarują, że udaje im się utrzymać uwagę klasy i dyscyplinę. Ale już na pytanie, czy zdalna nauka ma sens, niemal 40 proc. odpowiedziało przecząco. Najgorzej jest z tymi uczniami, którzy tylko udają, że są obecni" - czytamy.

Gazeta informuje, że "aż 72 proc. mówi wprost, że ma uczniów, którzy podczas zdalnych lekcji, zamiast się uczyć, grają online, słuchają muzyki czy rozmawiają z rówieśnikami".

Jak czytamy dalej, "wśród nauczycieli przeważają też optymiści uznający, że zdalne nauczanie pozwala im na realizację materiału, choć nadal 28 proc. przyznaje, że nie ma na to szans". "Staram się jak najlepiej prowadzić zajęcia. Zmusza mnie to do ciągłego poszukiwania różnych rozwiązań, metod pracy, aby lekcje online były interesujące. To zabiera mi dużo czasu, kosztem mojego życia rodzinnego" - podkreślają nauczyciele.

Według gazety "to jedna strona medalu". "Głębsze spojrzenie na szkolne realia powoduje, że rosną powody do obaw o jakość takiej nauki. Na pytanie, czy e-lekcje dają możliwość dobrego przyswajania wiedzy przez uczniów, już ponad połowa nauczycieli odpowiada przecząco. Kolejni mają wątpliwości. Większość nauczycieli przyłapała też swoich uczniów na oszustwach, np. podczas sprawdzianów czy odpowiedzi" - czytamy.

DOSTĘP PREMIUM