Internetowe Konto Pacjenta w czasach COVID-19. Jak je założyć? Jak się zalogować? Co można tam załatwić?

Internetowe Konto Pacjenta to jedno z narzędzi, które w czasie pandemii COVID-19 ma ułatwić korzystanie z opieki lekarskiej. Logowanie na indywidualne konto pacjenta do wejście do danych i formularzy, które mogą się przydać każdemu. Internetowe konto pacjenta - prawdź, jak je założyć i co dzięki niemu załatwisz.
Zobacz wideo


Z tego artykułu dowiesz się:

  • Co to jest indywidualne konto pacjenta?
  • Jak wejść na indywidualne konto pacjenta?
  • Co można znaleźć na indywidualnym koncie pacjenta?

Internetowe konto pacjenta. Co to jest?

Pandemia COVID-19 wpłynęła na wszystkie sfery naszego życia, w szczególności na ochronę zdrowia i sposób korzystania z pomocy lekarskiej. Ograniczone możliwości kontaktu i zmiany w organizacji wymusiły przeniesienie większości usług do internetu. Tak stało się również w przypadku rejestrowania się do lekarzy oraz pozyskiwania informacji na temat stanu zdrowia. Narzędziem, które ma to ułatwić, jest Internetowe Konto Pacjenta (IKP).

Internetowe konto pacjenta - co to jest? Internetowe Konto Pacjenta to narzędzie w systemie ochrony zdrowia, które ma ułatwić pacjentom korzystanie z usług cyfrowych i uporządkować rozproszone dotąd informacje medyczne o stanie zdrowia. Konto jest bezpłatne i przysługuje każdej osobie posiadającej numer PESEL. Dzięki niemu można przez internet zapisać się do lub zmienić lekarza pierwszego kontaktu, pielęgniarki lub położnej, można też upoważnić kogoś do odbioru recept lub do wglądu do dokumentacji medycznej. Można także złożyć wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ).

Jak założyć Internetowe Konto Pacjenta? I po co?

Jak wejść na Internetowe Konto Pacjenta? Jest kilka sposobów na zalogowanie się do IKP. Można w użyć profilu zaufanego, skorzystać z dowodu osobistego z warstwą elektroniczną (e-dowodu) albo zalogować się bezpośrednio przy użyciu konta internetowego iPKO, Inteligo, Pekao SA lub konta w banku spółdzielczym. Każda z tych opcji jest dostępna po wejściu na stronę główną pacjent.gov.pl i kliknięciu niebieskiego paska ze zdjęciem i napisami "Internetowe Konto Pacjenta". Co tam można znaleźć? Na Internetowym Koncie Pacjenta jest całkiem sporo informacji na temat naszego zdrowia. Są to m.in. 

  • wystawione i zrealizowane e-recepty,
  • dawkowanie leku, który przepisał lekarz,
  • historia wizyt w przychodni/u lekarza,
  • wystawione skierowania i e-skierowania na badania lub do sanatorium i stan ich realizacji,
  • e-zwolnienia i zaświadczenia lekarskie wystawione w związku z chorobą i macierzyństwem,
  • wysokość opłaconych składek czy data zarejestrowania ostatniej składki.

Internetowe Konto Pacjenta i wynik testu na koronawirusa

Internetowe Konto Pacjenta zawiera również informacje o przyszłym, aktualnym lub planowanym leczeniu i pozwala załatwić szereg spraw bez konieczności wizyty w przychodni lub poradni. Dostępne są tam informacje dotyczące COVID-19. Przez internet sprawdzimy wynik testu na koronawirusa, do kiedy prawdopodobnie trwa nasza kwarantanna, a także pobierzemy zaświadczenie o kwarantannie lub izolacji domowej. Znajdziemy tam również link do formularza umożliwiającego kontakt z sanepidem oraz otrzymamy kod QR, który zaświadcza, że przyjęliśmy drugą dawkę szczepienia.

DOSTĘP PREMIUM