Pacjent.gov.pl nie działa. Po zamieszaniu ze szczepieniami nie można się zalogować

Spore zamieszanie trwa w elektronicznych systemach powiązanych z ochroną zdrowia. Po tym, jak do rezerwacji szczepień dopuszczone zostały osoby w wieku 40-59 lat, a później ta możliwość została wstrzymana, nie działa m.in. logowanie do Internetowego Konta Pacjenta.
Zobacz wideo

Zamieszanie to efekt niezapowiadanego odblokowania rezerwacji na szczepienia przeciw COVID-19 dla osób w wieku +40, które jeszcze w styczniu zadeklarowały chęć przyjęcia szczepionki. Jeszcze w środę wieczorem na Internetowym Koncie Pacjenta na wielu z nich czekało skierowanie na szczepienie. A terminy, jakie były dostępne, były bardzo bliskie, w większości kwietniowe. Była też możliwość wyboru szczepionki konkretnej firmy.

Dziś rano minister Michał Dworczyk najpierw potwierdzał, że system został odblokowany i zapisy trwają, by wkrótce później powiedzieć, że doszło do "usterki". Chodzi o to, że osoby w wieku 40-59 miały otrzymać możliwość zapisania się na szczepienie w terminach w drugiej połowie maja. W związku z tym zdecydowano o zawieszeniu rejestracji dla tej grupy wiekowej "na kilka godzin".

Do tego dochodzą problemy w działaniu wielu serwisów elektronicznych związanych z systemem ochrony zdrowia. I tak: około południa niemożliwe było zalogowanie się do Internetowego Konta Pacjenta, gdzie sprawdzić można recepty, skierowania czy wybrać lekarza pierwszego kontaktu. Można tam również odebrać wynik testu na koronawirusa.

Problemy są z zalogowaniem się również na sam profil zaufany, czyli bezpieczne konto, które każdy obywatel może założyć sobie, by przez internet załatwiać sprawy urzędowe. 

DOSTĘP PREMIUM