"Wyciągniemy tej ulicy bebechy". Sopot szykuje się na utrudnienia w samym centrum
Ulica Podjazd jest jednym z najpopularniejszych i najszybszych połączeń głównej trójmiejskiej przelotówki z początkiem Monciaka, dworcem PKP i okolicami urzędu miasta. Jej zamknięcie jest związane z zamianą ulicy Kolejowej w strefę woonerf.
- Przed nami dość duża inwestycja, przebudowa ulicy Podjazd, ale nie robimy tutaj tylko samej "nakładki". Wyciągamy jej bebechy na wierzch - mówi obrazowo Anna Dyksińska z Zarządu Dróg i Zieleni. - Robimy całą kanalizację deszczową, robimy kolizje sieciowe, a wisienką na torcie będzie nowa nawierzchnia, nowe chodniki, nowe meble miejskie - wylicza.
Zwężenia także na alei
Prace rozpoczynają się w poniedziałek (29 maja). Od godziny 6 rano ulica Podjazd będzie zamknięta dla ruchu na odcinku od wiaduktu kolejowego do alei Niepodległości. - Będzie na pewno sporo zamieszania i spore utrudnienia - przyznaje Dyksińska.
- Zalecamy objazd - od strony Gdańska - ulicami: 3 Maja, Kościuszki, Chopina lub Haffnera i Goyki. A jadąc z Gdyni: Powstańców Warszawy i Chopina. Prace potrwają półtora miesiąca, ten czas szybko minie i będziemy mogli cieszyć się nową ulicą - dodaje optymistycznie urzędniczka.
Prace na ulicy Podjazd sięgną styku z aleją Niepodległości, także tam należy spodziewać się utrudnień.
- W kolejnym etapie, realizowanym od 26 czerwca, prace obejmą skrzyżowanie ulic Podjazd i Sikorskiego z aleją Niepodległości. Przebudowa sieci podziemnych oraz potoku spowoduje konieczność połówkowego zamykania alei Niepodległości. O szczegółach będziemy informować z wyprzedzeniem - zapewnia rzeczniczka ZDiZ.
Sopot stawia na woonerfy
Prace związane z przebudową ulicy Podjazd są jednym z ostatnich etapów zmiany ulicy Kolejowej w woonerf - czyli strefę, która nie ma tradycyjnego podziału na jezdnię i chodnik, a pieszy i rowerzysta mają pierwszeństwo na całej szerokości ulicy. Jej głównym założeniem jest połączenie funkcji komunikacyjnej z przyjazną przestrzenią publiczną. Pierwszy sopocki woonerf funkcjonuje w rejonie ulicy Parkowej.
- Po przebudowie ulica Kolejowa stanie się ciągiem pieszo-jezdnym, gdzie pierwszeństwo przed samochodami zyskają piesi - mówi wiceprezydent Sopotu Marcin Skwierawski. - Zmieni się nie tylko układ drogowy, ale również oświetlenie uliczne, zieleń i mała architektura. W ramach inwestycji powstanie też zdrój uliczny oraz estetyczne ekrany zakrywające mury oporowe od strony kolei. Ponadto zbudowane będą nowe miejsca postojowe, parking "kiss and ride" oraz pierwszy w Sopocie dwupoziomowy parking rowerowy - dodaje .
- Wizualnie bardzo dużo się zmieni, ta ulica będzie meandrowała. Będzie miała nawierzchnię z kostki. Będzie wyglądała zupełnie inaczej - opisuje Dyksińska. - Zmiany są kolosalne. Jak ktoś nie był przez jakiś czas w Sopocie, to nie pozna tej ulicy - zapewnia.
Koszt robót budowlanych powinien zamknąć się w kwocie blisko 14,5 mln zł. Większość tych środków pochodzi z Programu Rządowego Polski Ład. Prace powinny zakończyć się 28 lipca.
-
Nagły zwrot Niemiec. "Traktują Ukrainę jako zasób"
-
Marsz Miliona Serc zadedykowano pani Joannie, ale nikt jej nie zaprosił. "Moja historia została wykorzystana"
-
"Aż mnie pani podkręciła". Prof. Kowal ostro o słowach Waszczykowskiego. "Dziecinne i infantylne"
-
Spór o religię w lubelskim liceum. "Mamy się tłumaczyć?". Rodzice oburzeni, dyrekcja dementuje
-
Mniejsze parówki, cieńszy papier toaletowy. Trwa masowe mydlenie oczu konsumentom
- Szef dyplomacji UE odwiedził Odessę. "Będziemy z Ukrainą tak długo, jak będzie trzeba"
- Twitter, czyli "syndrom Szymborskiej-Gołoty". Prof. Matczak o "igrzyskowości polityki" [FRAGMENT KSIĄŻKI]
- Wybory na Słowacji. Kolejki w Bratysławie. Kilka skarg na naruszenie ciszy wyborczej
- Wypadek na A1. Łódzka policja wydała oświadczenie: Kierowcą nie był funkcjonariusz ani jego syn
- Orlen dba o nastroje wyborców, prezes Glapiński melduje prezesowi wykonanie zadania. A po wyborach "choćby potop"