Polacy rzucili się na grzejniki, nagrzewnice i koce elektryczne. "Wszystko sprzedaje się od razu"
Reporter TOK FM Szymon Kępka o rosnącą popularność urządzeń grzewczych wśród konsumentów zapytał dwa największe polskie portale ogłoszeniowe - Allegro i OLX oraz przodujące na rynku sprzedaży sprzętu RTV i AGD firmy Media Expert i Saturn.
Allegro. Urządzenia dogrzewające popularniejsze o 300 proc.
Według danych portali internetowych Allegro i OLX - oba zanotowały ogromne zainteresowanie grzejnikami elektrycznymi we wrześniu. Na Allegro wzrost sprzedaży termowentylatorów wynosi obecnie 648 proc., czyli ponad sześciokrotnie więcej, niż rok temu. Czterokrotnie większy wzrost zanotowały promienniki i nagrzewnice. Do tego we wszystkich kategoriach związanych z dogrzewaniem, sprzedaż na Allegro wzrosła we wrześniu o ponad 300 proc. Podobną tendencję widać w OLX. - Najczęściej wyszukiwana fraza w ostatnich tygodniach to "ekogroszek" - poinformowała Paulina Rezmer z OLX.
Oprócz wspomnianego ekogroszku, który wyszukiwano 280 tys. razy, jeszcze w sierpniu popularnością cieszyło się drewno opałowe (wyszukiwane 300 tys. razy), piec typu koza (20 tys.), pompy ciepła (17,5 tys.) i butla gazowa (21 tys.). Z kategorii "Ogrzewanie" na OLX w ubiegłym miesiącu skorzystało 2 mln użytkowników.
"Największą popularnością cieszą się grzejniki olejowe"
Andrzej Jackiewicz, Prezes Zarządu MediaMarkt Saturn Polska zwrócił uwagę, że w tym roku sezon grzewczy rozpoczął się prawie miesiąc wcześniej, niż w roku ubiegłym. Wpływ na to mają znacznie chłodniejszy tegoroczny wrzesień, a także doniesienia o możliwych brakach surowców energetycznych i podwyżkach cen. - Największą popularnością wśród kupujących cieszą się grzejniki olejowe ze względu na ich parametry grzewcze i wydajność. Z powodu ograniczonej dostępności właściwie wszystkie urządzenia grzewcze sprzedają się od razu. Dużym zainteresowaniem cieszą się również koce i poduszki elektryczne. Kolejne, chłodniejsze miesiące z pewnością wpłyną na znaczący wzrost zainteresowania kupujących urządzeniami grzewczym - mówił.
Jak podkreślił w rozmowie z naszym reporterem Michał Mystkowski z Media Expert, klienci sieci zaczęli wykazywać też większe zainteresowanie klasami energetycznymi kupowanego sprzętu, kosztami jego użytkowania i redukcją tych kosztów. - Decyzja zakupowa powinna dotyczyć urządzenia, które będzie optymalnie odpowiadało konkretnym potrzebom nabywcy i warunkom, w których taki sprzęt będzie użytkowany - radził przedstawiciel sieci.
Posłuchaj podcastu!
-
"Zielona granica" w Białystoku. Agnieszka Holland: To, co władza mówi, nie robi na mnie wrażenia. Przeraża mnie coś innego
-
Awantura z Polską to temat numer jeden w Ukrainie. Obrywa się też Zełenskiemu
-
Orgia z seks workerem na plebanii w Dąbrowie Górniczej. Kuria zabrała głos
-
Afera wizowa odbija się czkawką na drugim końcu świata. "Osoby zgłaszały problemy"
-
Księża zorganizowali imprezę z męską prostytutką. Interweniowało pogotowie i policja
- "Czemu rosyjska telewizja mówi do mnie po polsku?". "Doniesienia z putinowskiej Polski" [FRAGMENT KSIĄŻKI]
- Brzetislav Danczak nowym ambsadorem Czech w Polsce. Pokieruje również misją dyplomatyczną w Kijowie
- Konfederacja w Katowicach. Pod Spodkiem buczenie. "Niech wiedzą"
- Były szef PKW: Osób, które nie chcą wziąć udziału w referendum, nie można nazywać wrogami demokracji
- W mediach rządowych bezpłatny czas antenowy tylko dla PiS i Konfederacji. Jeden ważny szczegół