Kaczyński obraził kobiety, mówiąc o "dawaniu w szyję". Jednoznaczne wyniki sondażu

72 proc. badanych uważa, że Jarosław Kaczyński obraził kobiety, mówiąc o "dawaniu w szyję". "Rzeczpospolita" publikuje wyniki sondażu przygotowanego przez SW Research.

Przed tygodniem w Ełku prezes PiS zdiagnozował, czemu w Polsce rodzi się bardzo mało dzieci. - Kobiety decydują się na dzieci albo się na dzieci nie decydują. To zależy od czynników, powtarzam, materialnych, ale w wielkiej mierze od tych czynników kulturowych. I tu trzeba czasem powiedzieć też trochę otwarcie, pewnych rzeczy gorzkich. Jeżeli się np. utrzyma taki stan, że do 25. roku życia dziewczęta, młode kobiety, piją tyle samo, co ich rówieśnicy, to dzieci nie będzie. Bo pamiętajcie, że mężczyzna, żeby popaść w alkoholizm, to musi pić nadmiernie przez 20 lat. Przeciętnie, bo to oczywiście jeden krócej, drugi dłużej, bo to zależy od cech osobniczych. A kobieta tylko dwa - stwierdził Jarosław Kaczyński.

Ta wypowiedź wywołała lawinę krytyki i oburzenia. "Rzeczpospolita" publikuje sondaż przygotowany przez SW Research w sprawie słów prezesa PiS.

Na pytanie: "Czy Pani/Pana zdaniem Jarosław Kaczyński mówiąc o kobietach, które nie zachodzą w ciążę, ponieważ nadużywają alkoholu, obraził kobiety?" - 72 proc pytanych odpowiedziała "tak". Odpowiedzi "nie" udzieliło 12 proc. badanych, 5,8 proc. nie miało zdania w sprawie wypowiedzi przywódcy PiS, a 10,2 proc. respondentów stwierdziło, że nie słyszało kontrowersyjnej wypowiedzi Kaczyńskiego.

- Za tym, że wypowiedź Jarosława Kaczyńskiego była obraźliwa, częściej opowiadają się kobiety (76 proc.) niż mężczyźni (68 proc.). Trzy na cztery osoby badane (74 proc.) w wieku 35-49 lat oraz taki sam odsetek osób z wykształceniem wyższym jest zdania, że Jarosław Kaczyński swoją wypowiedzią obraził kobiety. Prawie siedmiu na ośmiu badanych (85 proc.) z dochodami netto w przedziale 4001 – 5000 zł sądzi, że zdanie Jarosława Kaczyńskiego było równoznaczne ze znieważeniem kobiet - powiedział w rozmowie z "Rz" Adrian Wróblewski, dyrektor działu analiz w SW Research.

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research wśród użytkowników panelu on-line SW Panel w dniach 8-9 listopada 2022 r. Analizą objęto grupę 800 internautów powyżej 18. roku życia. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków powyżej 18. roku życia pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne.

 Posłuchaj:

 

DOSTĘP PREMIUM

DOSTĘP PREMIUM